Gjest kalinikta Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Hva gjør man hvis man blir gravid slik at baby kommer i august etter avsluttede studier mai samme år, altså at man egentlig skulle ut og søke jobb. Står man da helt uten rettigheter; engangsstønad og thats it? Eller kan man søke et nytt studie og ta permisjon fra det "fra start" og ved det ha rett på stipend fra Lånekassa? Er man i så fall forpliktet til å ta dette studiet/faget etter endt permisjon?? Noen som vet?
Poteto Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 du kan søke studie å ta permisjon.. det gjore eg.. engangsstønad får du
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Du står temmelig på bar bakke, ja. Men om du ikke har brukt opp støtten fra lånekassen, kan du melde deg opp i et nytt fag. Da får du stipend fra lånekassa. Jeg tror du må ta det, men jeg er ikke sikker. Lønner seg å finne et "lett" fag, og så kanskje ta det mens du er i perm. Da kan du søke jobb etterpå.
Poteto Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 no svarte eg visst ikke på alt.. ja, du får stipend og snakk med rådgjevar å skolen, dei vett alt dette
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Eller du kan velge å utsette eksamen fra mai til mai neste år. Da får du også støtte fra lånekassa.
Lykke X 4 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Hvis du ikke søker og får plass på nytt studie, vil du kun få overgangsstønad, ja. Du er ikke forpliktet verken til å ta møte på opp studieplassen eller ta eksamen etter hva jeg har hørt. Du kan da få fødselsstipend. Alt dette står på lanekassen.no
Gjest Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Man trenger ikke faktisk ta faget for aa beholde stipendet! Ellers var min loesning at jeg fikk et halvaars utsettelse paa avsluttende eksamen, ogsaa tok pappaen over permisjonen da jeg begynte i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå