student23 Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg var hos legen i uke 14 og han sa han skulle bestille UL time til meg omtrent 4 uker senere. Jeg går over i uke 18 i morgen og har enda ikke fått noe innkallelse. (Bor i Stavanger, men vet ikke om det har noe å si...) Hvor tidlig fikk dere innkallelse? Når bør jeg kontakte legen igjen for å høre?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Eg bor også i stavanger, eller på en øy utforbi:P fikk brev om når eg skulle på ultralyd en uke etter at eg hadde vert hoss legen for første gang i uke 7, så eg fikk inkallelsen i uke 8 .. Eg hadde kontaktet legen ijen
FruMamma med nr 2 Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Jeg var hos legen i uke 9 og fikk time for UL ca 1 uke etterpå. Jeg bor i en liten by, så jeg regner med steder som stavanger har mer å gjøre enn her hvor jeg bor. Ville uansett ringt i morgen for å høre om søknaden fra legen har kommet frem.
Babylykke_09 Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg bor på et lite sted rett utenfor stavanger. var hos legen i uke 10 og fikk innkallelsesbrevet i posten to dager etter kontroll hos legen min kan være legen din som er litt sløv? jeg hadde ringt og spurt legen min, og eventuellt sykehuset
<3 Milla <3 Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jeg gikk også å ventet på innkallelse, da jeg nærmet meg uke 18, men ingen innkallelse kom, så da ringte jeg direkte til føden, og de satt meg opp på UL i veldig nær fremtid, det er viktig at du går i uke 18-20 ettersom det er da fosteret er mest likt og da er det enklest å måle og finne ut termin. Ring sykehuset du, det vilel jeg gjort, det hender de papirene forsvinner underveis! og da får du time uansett! Bare gå til legen din å få en henvisning:) Lykke til
Nurkfrid Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 To av mine venninner her i Oslo har (på forskjellige legekontor) opplevd at legen glemte å sende UL-søknaden. Som det blir sagt her av andre, det er visst viktig å få UL i uke 18-20, så ring og ikke vær redd for å mase. Til opplysning: jeg var hos legen min i uke 8, og ønsket UL på Ullevål. Hun søkte for meg, og bekreftelsen fra Ullevål kom nøykatig én uke senere. Dette er, så vidt jeg har skjønt, ingen tidkrevende papirarbeidsprosess, så du burde absolutt ha fått innkallingen nå. Lykke til!
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Hei! Jeg ville ha ringt sykehuset, kanskje de har somlet bort henvisningen... Jeg fikk innkalling 2 uker etter at jordmor hadde sendt henvisningen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå