amm3 Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Tenkte å gi beskjed siden det var noe ikke jeg visste og kanskje det er flere som meg. Bobblebad har mye bakterier i seg, og i verste fall hvis ikke kroppen takler de kan det bli infeksjon og det er ikke bra. Spesielt offentlige. Bare til informasjon.
birrisj05.02.09 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Man bør ikke ta offentlig boblebad nei, men hjemme kan man ta det.. men det bør man ikke gjøre alene, da varmen kan gjøre at man kan svime av..
Liljekonvall<3 Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 fikk streng beskjed av både fastlege og jordmor at heller ikke eget boblebad skulle benyttes..
Fru_HK Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Vi har boblebad og jeg GLEDER meg til å benytte meg av det i vinter! Jeg vet ikke hva som er farlig med boblebad, men hvis det er boblene, så kan man jo stille styrken.. Og når det gjelder hygiene sier det seg selv at en ikke synker ned i et skittent badekar?!
Lille my ;) Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jeg spurte legen min om dette og han sa at det var kun bakteriene som var farlige og at hjemme var det trygt å ta boblebad.. Verken dysene eller varmen var farlig. Så jeg skulle bare kose meg i et godt og varmt bad. Det var noe med at boblene og lufta det ble av de gjorde at det lettere ble bakterier i et boblebad enn i et vanlig badekar. I mitt forige sv.skap var jeg på sykehuset i oppvarmet basseng og trente p.g.a bekkenet og der var det VELDIG varmt og det var ikke farlig.
FruMamma med nr 2 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Fra uke 27 skal man ikke ta boblebad uansett, hjemme eller offentlig. Det står det her på Bim
birrisj05.02.09 Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Det er fordi det skjer noe med blodtrykket i den varmen da.. at man lett kan svime av..
Fire småtroll Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Jeg trodde det var fordi det er vanskelig å få rengjort "kanalene" lufta kommer gjennom jeg, så det blir en bakteriefelle inni der... Nå har ikke jeg boblebadekar, men innbilte meg det fantes en bakteriedrepende renseveske man skal kjøre gjennom av og til for å renske opp i disse kanalen. Kan da ikke være farlig da? Dette med varme er noe vi alle vet og kjenner på kroppen, lett å bli svimmel og uvel hvis kroppen blir for varm, men trenger jo ikke ha kokhett vann i karet da. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt betenkeligheter med å ta et boblebad om jeg hadde det hjemme...
Mia29 Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 Hvis man skal ta boblebad hjemme må man passe på at det er tilstrekkelig rengjort. Man får kjøpt noen tabletter i vvs forretninger som kan brukes til rensing av dyser. Det er ikke slik at alt vi har hjemme er ufarlig. Private boblebad kan være skumle bakteriefeller for eksempel for legionellabakterier. Samme gjelder sparedusjer som ikke renses jevnlig og varmtvannstanker som stilles for lavt i temperatur eller slås av i perioder fordi man prøver å spare strøm.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 3. november 2008 #12 Skrevet 3. november 2008 Tok no masse boblebad hjemme sist svangeskap. Ikke på slutten, men da skal du jo ikke bade generelt fordi slimproppen kan være godt og da kan man få infeksjoner. Jeg er i uke 20 og bobler masse! Deilig og avslappende!
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 3. november 2008 #13 Skrevet 3. november 2008 Joda, jeg tar boblebad, så ikke kom her Koser meg i mitt eget boblebad med varme, dyser og bobler... Avslappende og deilig for mitt vonde bekken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå