Gjest Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 er ikke det egentlig ganske fint navn? Hva med ulrikke?
Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 oooog hva er finest av Amelia Victoria og Amelia Natalie (uttales uten e på slutten)
Lykke X 4 Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Albertine er nydelig! Dette kunne jeg tenkt meg å bruke selv på en evt. datter Ulrikke blir litt for "moderne" for meg. Liker også Agnes.
OsloMor Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Fin klang, men for meg er og blir det navnet knyttet til romanen med samme navn av Christian Krogh og maleriet "Albertine i politilægens venterom" av samme mann.
jordbærsjokolade Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Albertine er et nydelig navn, men jeg får de samme assoiasjonene som Oslomor over her:)
Gjest -<<- Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Begge er fine. Jeg foretrekker dog Alberte - Albertine blir hakket for langt som første fornavn, fungerer bedre som et ikke-hverdagsbruks-fornavn-nummer-to. Og så gir det litt prostituertassosiasjon, dessverre.
tante grusom master of law Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 tenker også på politilægens venteværelse og prostitusjon når jeg hører navnet albertine.
tante grusom master of law Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Småsporvinj, hvordan gikk det forresten med sykemeldingen din og de obligatoriske seminarene?
Gjest Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 Får assosiasjoner til Kroghs Albertine jeg også. Men det er liksom ikke en krise assosiasjon. Det gikk veldig bra, møtte opp på skolen, forklarte ståda, fikk femføre og dra hjem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå