vikke_ Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 hadde termin fredagen 31.10.08 så er i dag 2 dager over termin. kjenner ikke noe på kroppen at fødselen nærmer seg. er det mange som går over termin? dette er min første graviditet. finnes det en statistikk en plass om hvor mange som føder før termin og hvor mange som føder etter? når er det mest vanlig? vet det varierer fra person til person, men er vel en slags snitt på det. hilsen en som er lei ventingen og gleder seg til jenta kommer
MintCondition Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Ja, spesielt blant førstegangsfødende er det vanlig å gå over. Det er vel rundt regnet 5% av alle gravide som føder på termindato.
Herkules Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker 6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker 14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker 23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker 26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker 15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker 5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker 0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker er en statistikk jeg fant en gang. som du ser så er det like mange som føder mellom 14 dager og 0 dager før termindato som 0til 14 dager etter Jeg er 3 dager over og annengangs så det er litt mer "uvanlig" i og med at man regner ofte med at nr 2 er litt tidligere ute enn nr1 Riktignok kom nr 1 nesten 4 uker før så det var vel ikke så rart at jeg skulle gå lenger enn sist.
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 og jeg er 4 dager over termin nå.. førstegangs. Ingen tegn til at det nærmer seg fødsel enda..
stinky-monkey Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jeg fødte 12 dager over termin med førstemann (ble satt igang da, så kunne vel gått enda lengre) Nr. 2 kom av seg selv 8 dager over termin. Nr. 3 ble satt igang 4 dager over (pga stort barn), men ble født 6 dager over. Denne gangen blir det nok også en stor baby, men jeg har dårlig erfaring med å bli satt igang, så jeg går heller 14 dager over, enn å bli satt igang :-) Jeg går helt sikkert over termin denne gangen også, for det ser ut til at mine babyer trives veldig godt i magen min ;-) (de gangene jeg har blitt satt igang, så har jeg ikke vært moden i det hele tatt, null åpning osv). Så jeg er vel av samme type som mamma. Hun har født 4 barn, og alle har hun født rundt 14 dager over termin :-)
Sjøsprøyt76 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Eg har termin på onsdag. Sist gjekk eg 4 dagar over UL-temin/ 11 dagar over mens-termin (sikker). Då var det ingenting som tyda på fødsel hjå meg heller før eg starta med rier med 4 min. mellomrom (rektignok ganske svake). Rett før eg skulle dusja (ville møta litt fresh til føden) gjekk slimproppen òg. Altså: Det kan godt vera du før allereie i natt/ morgon. Du treng ikkje ha nokre av teikna før det heile er i gang. Sånn sett var det betre for meg sist. No har eg gått med murringar og stikningar i fleire veker og trudd at noko var på gang og at eg kanskje kunne få før termindato. Snakk om falske forventningar . . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå