Gå til innhold

Noen med Migrene her og bruker Imingran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har delvis fått diagnosen migrene, men de er ikke 100% sikre på om det er det, så ville bare høre hvordan dere evt har det når dere får anfall...

Når mine "anfall" kommer, starter det oftest med et ekstremt ubehagelig trykk i hele hodet,kvalme og kalde og varme ilinger nedover kroppen,og en veldig ekkel følelse av bare å ville besvime. Dette pågår en halvtime-time som oftest, og da kommer hodepinen for fullt, da er det ikke så mye annet å gjøre enn å legge meg ned med lukkede øyner til det går over...

Føler til tider at jeg ikke får puste likssom når det er som verst....

Så har jeg fått Imigran både i nesesprayform og som tabletter, disse virker tror jeg....ltt usikker ennå, siden anfallene gir seg etterhevert uansett, men syns det virker som de gir seg raskere med Imigran...

Er det noe som har det på samme måten som meg? Har vært gjennom masse prøver,MR av hodet og EKG, de finner ingenting...

Har vært fin lenge nå, det har bare vært en sånn liten antydning en gang i blant, men denne siste uken har det vært ekstremt ille igjen....føler ofte at jeg ikke har kontroll i hele tatt på hva som skjer opi her, og at hele hodet er i ferd med å sprekke......

Blir kanksje stygt å si at noen har det på samme måte, for jeg unner ingen det, men skulle så gjerne fått noen fler indikasjoner på at dette faktisk kan være migrene....legen er usikre pga svimmelheten/følelsen av at jeg bare svimer av....

Takker kjempemasse hvis noen gidder å svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med trykk i hovudet(som ikkje er vondt, berre ubehagelig), rar i kroppen og magen, og at det varer i ca halvtimen før smertene er noko eg kjenner bra igjen. Eg har i tillegg det som heiter aura(synsforstyrrelse) i denne halvtimen.

Eg brukte Imigran før, men synst ikkje dei var gode nok.

I dag brukar eg Maxalt Rapidtab(smeltetabl.), og dette funkar veldig bra:) Slepp som regel smertene, har berre litt av alt det andre til anfallet er over.

Eg har også periodar med fleire anfall, for så å gå lengre periodar utan eit einaste anfall. Det verkar mest som at ein får eit anfall, for så at dette utløyser fleire anfall på rad.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med det samme som du beskriver - svimmelthet og følelsen av å besvime. Jeg har også perioder DER jeg besvimer, men det henger ofte sammen med at jeg har belastet kroppen min litt for mye, og da går det ikke spesielt bra sammen med migrene. Anfallene mine starter som regel med svimmelhet og bankende hodepine (jeg har vel stortsett nesten konstant hodepine - men det er en tung og trykkende hodepine før migreneanfallene...) Så begynner svimmelheten - og det henger ofte med at jeg opplever type lammelser under anfallene mine (jeg klarer ikke å bevege eller styre kroppen som vanlig - det kobler helt ut...) Som makken har jeg også migrene med aura, og det opplever jeg også den første halvtimen til timen før anfallet virkelig kommer. Kvalme har jeg alltid - og blir såpass dårlig at jeg ikke klarer å bevege meg i det hele tatt, for da går alt skeis. Ikke alltid jeg klarer det heller, for jeg mister som sagt kontroll over kroppen ofte. Det med pusten stemmer her også - begynner vel å halveis hyperventilere. Ifølge legen min har det ikke så mye med selve anfallet å gjøre, men det er et eller annet med at jeg vet jeg skal få et anfall og det er min måte på å reagere på det på en måte. Hvordan skal jeg forklare det? Jeg vet hvor forferdelig anfallene er - så jeg får litt panikk da, nesten...

Jeg har perioder der jeg sliter med anfall på anfall - og de går ofte i kjede. Har sjeldent perioder der jeg ikke opplever anfall (men har som sagt da også kronisk hodepine/migrene som er der hele tiden - så det er slitsomt i seg selv uten anfallene...) Til tider kan det bare være veldig korte anfall som da går fort over, men jeg sliter også med laaaange anfall... Har forsøkt forskjellig migrenemedisin mot dette, og har allikevel endt opp med Imigran. Gir ikke så stor effekt hos meg, dessverre - men det som hjelper mest av det jeg har prøvd...

Skrevet

Tusen takk for svar!! Ikke misforstå, men det var veldig "betryggende" å høre at andre opplever det på samme måten også! Selv om det har blitt tatt MR så er det rart hva slags tanker som dukker opp innimellom når det er noe med hodet som man ikke har kontroll over.

Og i forhold til deg siklerotte så har jeg ikke noe anfall å klage over ser jeg, syns det er ille til tider jeg, men det er jo mye verre sånn du har det.

Takk så masse for svar begge to! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...