wireless wife Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg fikk i forigårs kveld plutselig sterke smerter nederst i magen. Det kom iløpet av noen få minutter, og var så vondt at jeg skalv og hyperventilerte mens tårene trillet. Det ble fort besluttet å ringe 113, og ambulansen kom kjapt å hentet meg. Så ble det innleggelse på sykehuset og misstanke om både brokk og nyrestein selv om det ikke egentlig var helt karakteristisk for noe av det. Etter over 20 timer med faste (SUUUULTEN!!!) og undersøkelser fant de en cyste på og væske i en eggstokk. Det er vistnok en del kvinner som har helt ufarlige syster som bare løser seg opp og man ikke merker, men det fins flere typer og dette var en type som vokste og som produserte hormoner og væske. Den sprakk, og det førte til helt infame smerter. Kjempekoselig det ja. Nå har jeg endelig kommet hjem, og kommer til å være sterkt smertepåvirket i en ukes tid. Kjempemorsomt det nå som vi har intense treninger og NM til helga. JIPPI! Right. Dær røk mesteparten av sjangsen vår til å hevde oss. Snufs. Er desuten litt bekymret for konsekvensen av dette og redd for at det skal komme igjen. Det var så utrolig vondt, og i tillegg er jeg pissredd for alt som har med eggstokker og livmor å gjøre. Vi har ett barn og har IKKE tenkt å stoppe dær. :-(
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 huff. veit åssen dette er . FIkk sterke smerter på torsdag ringte legevakta tok 2 x gyn undersøkelse og ultralyder, Og fant væske i den venstre eggstokken. så det hadde gått hull.. IKKE gått nei.. Men er på beina igjen og ingen smerter lengre..Så muligheten er for at du enda kan stille i toppers form til nm:) LIvredd for sånt sjøl. Vi skal i hvertfall ha en til lissom.. Lykketil med både stokka og NM:)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 gått faktisk..mente godt:)
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Over på tre dager? Hvor lange var du innlagt på sykehuset? Hvilken smertestillende fikk du? kanskje jeg har fått resept på noe som ikke er optimalt, for nå har det gått smart tø døgn og det re fremdeles så vondt at jeg ikke kan gå skikkelig. Vi reiser etter planen ikke før torsdag så jeg har jo fire dager til å komme meg på, men problemet er at korreografien ekker er helt ferdig og ting ikke er helt øvd inn. Og kan jeg ikke gå så kan jeg jo i hvertfall ikke trene og bli kastet rundt og slikt, så det serlitt mørkt ut i hvertfall for forberedelsene. Snufs. Fikk du høre noe om hva som kan skje videre? Jeg var så opptatt av at jeg kanskje misster NM og i hvertfall har redusert sjangsene for å hevde meg veldig mye, så i tillegg til at jeg ikke helt var meg selv av smerter så kom jeg ikke på å spørre så mye om det. Jeg skal til UL både mandag og onsdag også, så jeg får nok vite mer da, men bekymrigen slipper liksom ikke helt taket nå.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 jupp fikk beskjed at det kunne ta en stund. Var der kun over natta til fredag. Siden jeg har en liten hjemme så fikk jeg dra. Jeg bor 1 min fra sykehuset. Jeg er ikke stor fan av sykehuset og ville dratt uansett.. Var en vanncyste. Og det var ingenting og operere så takk gud for det. Fikk ikke med meg noe smertestillende. Har forte hjemme så fikk beskjed om kun og ta ved behov.. Så jeg har tatt 8 stykk pluss ibux og prøver få en del og det funker i alle fall for meg. Er veldig "øm" enda men kunne dansa lindy til den store gullmedaljen om kondisen ikke hadde svikta meg Skal tilbake i morgen veit ikke hvorfor.. Må innrømme at jeg ikke skjønner helt. Men skal uansett være ufarlig i forhold til barn
mamma-til-4 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Hei du:) Jeg har selv hatt slike syster som vokser og sprekker.... Det er ikke godt i det hele tatt og man føler at smertestillende ikke hjelper i det hele tatt. Men når først systen har sprukket,så skal det ikke gå så mange dager før du er smertefri igjen:) Lykke til:)
Hikken Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Uff, stakar! Akkurat det samme skjedde meg da jeg var 17, helt jævli! Virkelig noe av det vondeste jeg har opplevd! Gav seg heldigvis etter et døgn, da var jeg i fin form igjen :-)
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2008 Lilo_og_lille_mirakel: Hæ? vet du at det er lindy jeg danser? Kjenner jeg deg? Har du byttet nick? Trodde ingen kjente meg på dette nicket siden jeg hadde det gamle så innmari lenge. Har ikka akkurat vært aktiv her inne siden jeg byttet til wireless wife akkurat. Jeg klarer foreløbig ikke gå skikkelig engang, og dette er min tredje dag. Var innlagt i to dager. Er altså drøyt to døgn siden nå, så dette blir min tredje dag. Jeg fikk smertestillende både intramuskulært og via veneflon. Det hjalp godt, men de ville av en eller annen grunn ikke gi meg det de siste 6 timene (!) før CT-scanningen så da fikk jeg jo kose meg en stund. Føler meg som en nålepute her jeg sitter. Tolv sprøyter talte jeg at de gav meg. Hehe. Ser ikke ut nå. Blå over alt og limet fra teipen sitter jo som støpt fast selv om jeg rev av både veneflon og alt av tupfere for over 12 timer. Har noen foresten noen gode tips til å få de av? Det er ømt og vont etter spøytene samt at en del sitter nærme magevondtområdet så jeg vil ikke skrubbe det av. Da får det heller bare være. Jeg hadde en slags hormonproduserende cyste, ikke vanncyste da. Kanskje sitter smerten i litt lenger av den grunn? Håper uansett at det gir jeg såpass at jeg kan danse omentrent uhemmet i NM da. Selv om treningen før den tid neppe blir noe serlig av. En god del av akroen vi har lagt inn innebærer løfting og kasting med tak direkte over magen så det kan jeg ikke se for meg at jeg skal klare på en stund. F eks charleston backflip, pan cake og timeglasset. Spesialt timeglasset er jo at partneren løfter hele kroppsvekta mi med grep rundt livet helt nederst hvor det er aller værst vondt. Grrr. Var ikke dette jeg planla. Jaja. Vi får fokusere mer på slow-delen da. Den kan jeg nok (med unntak av løft og slikt da) danse mye før jeg kan trene fast og akro generelt. Danser du lindy Lilo_og_lille_mirakel? Det er jo ikke akkurat så mange aktive Lindyhoppere i norge så kanskje jeg vet hvem du er? i hvertfall dersom du er på konkurranser? Det er jo ikke akkurat mange så alle kjenenr vel alle mer eller mindre. Skule ønske det gikk over etter et døgn for meg også slik som deg Helene. men det komemr seg nok. Kryss fingrene for meg da. hehe.
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2008 Jeg håper virkelig det blir sånn ja. Nå er det jo godt uti tredje døgnet siden den sprakk og det er fremdeles helt forferdelig. Knasker smertestillende og satser på at det blir bedre snart. :-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Nei danser ikke lindy.. er mer gammel hip hopper jeg da:) Jeg ser alt i kula mi vettu *spytte på kula og pussen skinnende*
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2008 Hvordanv et du da at du kunne danset lindy frem til kondisen tar deg? hehe. Bare tuller. Det går nok etterhvert, men jeg ser ikke frem til å bli kastet opp etter magen nei. Det kommer seg sikkert fort. Jeg tenkte meg på dansing i kveld, men tar for meg DJ-ing istedet for dansing ja. Men seriøst Lilo, hvordan viste du at jeg er whitie-etterkommer?
Gjest Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Eg trur ho veit kva du dansar ut i frå profilen din.. "Jeg er altså 25, gift med en herlig mann, og har en datter født i januar 2007. Driver med dans på konkuransenivå (Lindy hop), og er ellers glad i venner og den sosiale delen av livet. Familien min er viktig, og de setter jeg selvsagt over alt annet i verden. )"
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #13 Skrevet 2. november 2008 hehe ikke så dum du småtroll:)
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2008 Hihi. Kan jeg skylde på medisinering? Haha. Tenkte ikke på det nei. Går det ann. Jeg ble kanskje bare blendet av at hun viste hva Lindy Hop er. Er kanskje dete r det hun ikke gjør? Hihi. Jeg tror jeg skylder på medisinene jeg. :-)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 Uff ,stakkars deg . vet godt hvordan du har det,ble selv hentet i ambulanse for litt over en uke siden ,lå to døgn i smertehelvete før jeg ble operert og de fant ut at jeg hadde eggstokk betennelse som hadde gått i buken... Masse god bedring til deg.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 alle veit vel hva lindy hop er?? hehe.. Ja jeg innrømmer jeg har sett på so you think you can dance:) Medisinering er ingen unnskyldning:D:D
wireless wife Skrevet 2. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 2. november 2008 Ja det har vel vært noen omganger med lindy hop dær vil jeg tro. Har ikke sett årets verson selv. Lindy er jo så KUUUUULT!!!!! hihi. Så jeg forstår jo godt at de velger å ha med det. Samtidig så er det veldig mye vanskeligere enn det kanskje ser ut som. Det er vanskelig å danse LindyHop BRA i hvertfall, og lindy inneholder veldig mange forskjellige komponenter. Regner med det kanskej har vært bare fast kanskje? Eller har de vist slow? Lindy kan være veldig mye forskjellig, så det er anvendelig til SYTYCD og slike programmer. hehe. Me kan jeg virkelig ikke skylde på medisinene? Hmm. Hva skal jeg skylde på da? Ammetåken? Slutta jo å amme for bare to uker siden. hehe. Eller skinner det igjennom nå at jeg rett og slett bare er dum og ikke kom på at jeg hadde skrevet det i profilen???? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå