kvirrevirrevitt Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 skulle sette inn en canesten stikkpille, og fikk helt sjokk... litt -ikkelangt- på skjedeveggen-mot magen, liksom, er det en KLUMP m grop i midten... Livmorhalsen, regner jeg m.. men den har aldri vært der før! Helt sikker! Jeg er ca 7-8 uker på vei m barn nr tre... er detta normalt, eller? Herrejemeni, ser for meg svulster og livmorhalskreft og det som værre er... Ikke vondt eller ømt. Droppa hele canesten-kuren, turde ikke la noe bli igjen oppi der hvis det er no' galt!!
Gemini7 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Ja, det er fullt mulig å kjenne sin egen lmh. Men den sitter vel ikke akkurat på skjedeveggen, men mer i bunnen av skjeden, frem mot magen ja.. Men Når du bruker fingeren opp med stikkpilla så kjennes det kanskje ut som om det er på fremre vegg da- ihvertfall på forsiden, om du skjønner- siden skjeden jo går bakover og ikke rett opp. Var hos lege en gang og hun sa at det av og til kom jenter inn til henne og var helt på gråten fordi de trodde de hadde svulst- da måtte hun bare svelge to ganger og holde seg for ikke å le og fortelle dem at det nok var livmorhalsen, sa hun. Den har en grop i midten, ja. Ellers er også g-punktet en ruglete forhøyning på fremre skjedevegg, men bare noen få cm opp.. Du skriver at den aldri har vært der før- men det har den nok, lmh altså Siden du er gravid kan den sikkert kjennes noe forstørret..
Babyønske �� Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Ikke noe uvanlig å kjenne sin egen livmorhals. Mange bruker faktisk livmorhalsens plassering til å tyde sin egen syklus, altså hvor man er i syklus ved å kjenne etter om den sitter høyt eller lavt. Tappetafsing kalles det:-) Den har sikkert vært der før, men du har sikkert ikke kjent den. Så jeg tror du kan være ganske sikker på at det ikke er noe galt med deg. Her kan du lese mer om "tappetafsing": http://www.pernille.info/livmortapp.htm
kvirrevirrevitt Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 TAPPETAFSING?? Ja, det var jo litt av et ord!!! )) -Men tusen takk for svar, altså... Da annonserer jeg ikke for omverdenen at jeg er døden nær ;o) Fikk jo helt hetta! Og, ehh... det vil ikke by på problemer under samleie? Og det er greit å ta den canesten-kuren? Må jo riktignok kjøpe ny nå da, men..
blirjegsnartmamma Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 ikke noe uvanlig nei.. her har mannen kjent den også, ved "uhell".. haha skulle sett ansiktet hans!
Gjest Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Merka selv at livmorhalsen kom ganske langt ned i begynnelsen av svangerskapet. Har heller aldri nådd den før jeg ble gravid. Har ikke hatt problemer under samleie, ei heller kommentarer fra mannen. Tror nok ikke du skal være bekymret over canesten-kur heller. Kan virke som at det er ganske normalt at den flytter på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå