Gå til innhold

Ville dere si at dette er feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok tempen på guttungen i går kvel før han la seg, han hadde da hvert litt suttrete og sovet 2 ganger på dagen, som han aldri pleier. Da var tempen 38.2. tre kvarter etterpå tok jeg den igjen, da var den 37.5. Da la jeg han. I dag tidlig tok jeg tempen da var den 37.8, tok den et par timer seinere, da var den nede i 37.5 igjen, Nå begynte han å bli trøtt og sliten og suttrete, tok tempen igjen, 37,7. Nå er han lagt, og han sovnet med en gang. Er han syk? Eller hva er det? Er det normalt at tempen går opp og ned sånn uten at det kan være noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner ikke det som feber.

Skrevet

Jeg regner det ikke som feber på min gutt. På meg hadde det vært feber. Det spiller jo en rolle hva normaltemperaturen ligger på om det kan regnes som feber. For meg som 36-36,5 som normaltemperatur er det du beskriver litt feber. for sønnen min som har normaltemperatur på 37,5 er det ikke feber.

Skrevet

Om det er feber, kommer helt ann på hvor mye han har til vanlig..

Skrevet

Det kalles å være subfebril når man har temp over 37,5 og 38 grader. De aller minste kan bli subfebril av for mye klær ol, eller ved å ha vært mye aktiv (på gurnn av at "termostaten" i kroppen ikke er ferdig utviklet.

Men noen ganger er det et forstadie til feber, og kan bety at man brygger på noe.

Skrevet

Temp fra 38. Men det er ikke noe høy feber.

Gjest Siklerotte
Skrevet

I bhg datteren min går i sender de i hvert fall hjem om barnet har over 38 (som er grensen til feber...) Hvorvidt det er høyt eller lavt avhenger litt av barnets normaltemperatur. Barn tåler jo også feber bedre enn voksne, så 39 for en unge tilsvarer som oftest absolutt ikke det samme som 39 for deg. Han kan allikevel ha en dårlig allmenntilstand uten å ha feber - det er ikke nødvendgvis feberen som avgjør om han er syk. Om han er sutrerte, sliten og høres det jo ut som om allmenntilstanden er svekket - og derfor er han jo syk, selv uten feber.

Skrevet

Oki.. takker for svar..

Skrevet

Det kalles feber når man har temp fra 38 grader. Det var det jeg mente å si. Barn tåler feber bedre enn voksne. Det vil si at de kan være i storform med høy feber, mens vi voksne kan ligge langflate på 38,1;)

Skrevet

Jøss, ser det er ei her som skriver at alt over 39 er feber. Det er jo helt feil. Det er jo over 38 som regnes som feber, selv om noen kan være slappe på 37,7.

Skrevet

Det kommer helt an på formen synes jeg. Noen ganger har lillegutt blitt slapp og feber-aktig og når jeg har målt har han hatt 37,5 f.eks. Jeg kaller det da feber fordi han oppfører seg som om det var feber. Andre ganger har han hatt 38 og vært i full vigør. Da kaller jeg det ikke feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...