Gå til innhold

Er dette riktig av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 uker gammel baby med et enormt sugebehov. Han vil helst ligge ved puppen hele tiden- og jeg har latt han ligge der. Problemet er at han gulper noe helt forferdelig- og når gulpen er ferdig vil han ha mer- og det blir en ond sirkel av det. I dag har jeg introdusert smokk- og han suger som besatt på denne. Men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet. Gir han mat hver andre time. Er dette riktig av meg? Bør jeg kutte smokken igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han sulten, så skriker han!

Kose han seg med smokken, så la han gjøre det!

Ja! til selvregulering!

Skrevet

Hvis han ikke gråter så er han mett. Slapp av og ta deg litt inn igjen!

Skrevet

3 uker er lite, da puppet jeg hvertfall hver andre time!

Skrevet

Ja, det gjør jo HI også..........................!!!!

Skrevet

Hi! Gjør det som passer for deg!

Skrevet

Min erfaring med puppebarn og smokk, er at er de sultne, så spytter de bare ut smokken. Den er ikke nok da. De vil ha MAT.

Så koser han seg med smokken, så er det nok bare sugebehovet som er litt stort.

Jeg har sett at sugebehovet og matbehovet ikke helt har sammenheng, alltid. Vet noen mener noe annet, men dette er mitt syn på saken.

Du trenger jo ikke være helt striks på de 2 timene mellom mat. Vær litt fleksibel på dette. Ikke gå etter klokka, så lenge barnet er så lite. Men ikke sitt hele tiden, heller. Finn den gyldne middelvei:)

Skrevet

Takk for svar :)

Da fortsetter jeg med smokk og gir mat så ofte som han vil ha :) Nå sover han med smokken i munnen og det virker som om han koser seg. Fikk mat rett før han sovnet :) Sist uke hadde han gått opp 300 gram så han får nok mat ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...