Gå til innhold

Sykt barn, 14mndr...igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han begynte i barnehage i høst og var frisk den føste måneden...Så ble han forkjjla og har vært det siden,- altså i halvannen måned snart...han har vært stort sett i fin form, hatt feber noen enkeltdager, men bare en hjemme fra barnahagen dag....Og heller ikke måtte blitt hentet i barnehagen pga feber/syk... På onsdag tok vi han med itl lege da han hele tiden har puset litt tungt og tre uker med hoste kan da ikke være bra for en slik kropp. Formen på onsdag var ellers på topp.... Legen fant ingenting på lunger, i hals eller ører utenm det vanlige.. På torsdag måtte jeg hente han i barnehage pga feber,- men formen ble bedre utover kvelden..Fredag var hjemedag uansett, men da var han skikelig dårlig...Feber, slapp og uten matlyst....Lørdag ble han enda verre og begynte å hote lit mer..I dag er han ENDA verre...En liten time etter paracet måler vi 39,4 i øret (36,4 når han er frisk) og den går ikke ned..HAn har bæsjet to ganger og det er nærmest fytende (trolig pga at han bare drikker..) og han har noen hostekuler hvor han et par gang "kaster opp/gulper"....

Vurderer legevakt jeg, men føler meg hysterisk....Og tenker at det er nok bare kraftig forkjølese, vi får beskjed om å proppe i ham paracet og hostemedisin og avvente et par dager..(gutten har en del å gå på...) og i har dratt ham med ut i liten storm, sludd og kalde for ingenting....

Vet ikke hvorfor jeg skriver her egentlig, kanskje mer i håp om at noen har kjerringråd for å minske smerter og ubehag hos ham enn noe annet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...