Puuzen86 Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Lyst å bake litt til juli dag eg:P Men lurer på om det er for tidlig? Mener å huske at pepperkaker står seg ganske lenge? Eller har forslag på noen annen julebakst som står seg?
Vil Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Ja, nå er det jo november så nå er det lov? Men du bør ha god plass i frysen da.
Thea- Snart mamma til to :) Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kan du ikke bake noe du kan fryse? Lefse, smultringer, sirupstynnkakem julekake osv? Jeg har å kjempe lyst til begynne med juleforberedelser, men tror jeg vil vente til jeg kan høre på julemusikk med god samvitttighet mens jeg baker
Yarn Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Hehe, det samme har jeg tenkt en god stund nå! Hos oss er det neppe noe bakst som står særlig lenge.... hehe.. men sikkert av andre grunner enn du tenkte:) De fleste småkaker holder seg vel ganske lenge, så sant det er bortimot lufttett. Jeg har ikke fått meg til å bake enda, men nå er det november, så da tar vi snart fram kakeboksene, tenker jeg. Har iallfall tenkt ut en del sorter jeg vil bake:)
Puuzen86 Skrevet 2. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2008 ja, tenkte hovedsaklig å bake ting som kan fryses, som julebrød, smultringer osv:) Men har såååååå lyst å bake pepperkaker:P Men da må vi ha julemusikk så skal vente til iallefall i midten av Nov... Vil være ferdig med julebaksten til 1. Des for etter det kan alt skje:D Men lurer på å lage ett peperkakehus i morgen da:P om det kan stå så lenge,,,,, må jo gå ann å finne en boks man kan ha det i?
rima Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Om man skal bake pepperkakehus nå, har jeg et tips. Vent noen dager etter at alle deler er stekt. Putt alle delene på et brett inni stekeovnen igjen og "tørk" dem litt. Da holder de seg lenger når det monteres! Da får man vekk fuktigheten. Hmmm. God idé å begynne å bake snart. Er jo så koselig!
Puuzen86 Skrevet 2. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2008 Det hørtes lurt ut, Men må bare spørre (Blond skjønner du:) Hvordan tørke de? Legge de i ovnen på svak varme litt mener du eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå