Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene - hvis de kommer da....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil selvfølgelig gjerne slippe strekkmerker, men lurer på om de kommer i det hele tatt..... Er 25 uker på vei, og har ikke antydning engang. Syns magen har blitt ganske stor også. De kommer vel på slutten da......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får spør inpå 3. trimester ;)

Skrevet

Noen får de, andre ikke.

Jeg har fått 4 stk og er 13 uker på vei! hurra! Livet er jammen rettferdig ;-)

Kanskje du får et lite et helt på slutten bare? Kjenner fler som ikke har fått et eneste strekkmerke, og de som får mange får de nok tidlig og gjennom hele sv.skapet.

Skrevet

Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg fikk strekkmerker. Fikk ingen på magen, men fikk kun et par på hoften.

Og jeg la på meg 32 kilo!

Men, de få som kom (de på hoften og noen på¨lårene) kom en uke på overtid!!!

Skrevet

mine kom siste uka, de kom heldigvis bare under bikini linja så de viser ikke i bikini,nå er nr 1 4 år og de er veldig bleke, kan nesten ikke se dem.

Skrevet

Jeg er 26+3 og har heller ikke fått noe enda..

Men har hørt om mange som får det de siste ukene før fødsel.. så det kommer nok sikkert :/

Skrevet

Forrige sv skap trodde jeg ikke at jeg hadde fått det - før jeg igjen kunne se alt av magen etter babyen var ute... He he... hadde fått noen få, men de syns nesten ikke så ingen krise det.. De kom nok helt mot slutten ja...

Skrevet

Forrige gang fikk jeg noen strekkmerker nederst på magen helt på slutten (hvertfall var det helt på slutten jeg oppdaget dem, men de kan jo ha vært der en stund).

Men jeg fikk endel strekkmerker på puppene og det kom i 1. trimester tror jeg, eller begynnelsen på 2. Da hadde puppene vokst ganske mye og jeg tenkte selvfølgelig ikke på å smøre meg siden jeg ikke hadde fått noen mage enda.

Det er jo genetisk betinget om man får strekkmerker eller ikke, men jeg tror også det har noe å si om magen vokser fort eller ikke.

Men jeg prøver å tenke på at noen strekkmerker er en billig pris for å få en så fin unge som jeg har fått. Selvfølgelig håper jeg på få strekkmerker denne gangen også, men kommer de så kommer de. Har hatt mye vanskeligere med å venne meg til hengepuppene etter forrige svangerskap, men jobber med saken :)

Skrevet

trur nok man kan si at de kommer plutselig!!!! Fikk plutselig på puppene...i uke 19

Skrevet

Hei! Det er veldig forskjellig når de kommer. Jeg fikk noen få de to siste dagene før jeg ble satt i gang 15 dager over termin! Lykke til! Det lærde strides om man kan gjøre noe som helst for å forebygge strekkmerker, det finnes haugevis av kremer og oljer, jeg brukte ingenting i forrige svangerskap!

Skrevet

jeg ble smykket med strekkmerker da magen sank 3uker før termin..

Stekkmerkene gjør meg ingenting,gleder meg til hvert merke jeg måtte få denne gangen..=)

Skrevet

Hei.

Jeg har fått mitt første strekkmerke i dag helt plutselig så jeg det. og jeg er akkuratt begynt uke 14.

Har en del fra tenårene(hvite) så det gjør meg for så vidt ingenting. For meg symboliserer det at kroppen forbereder seg til der som skal skje.

mvh

Skrevet

jeg trodde ikke jeg kom til å få, men jeg fikk 1 mnd før termin. har ikke fått noen nye nå heldigvis, men tar ikke det så tungt å ha strekkmerker, det er en del av det å få barn;)

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker under navlen i første svangerskap. De kom to uker før termin, og jeg kjente det!

Jeg hadde MYE væske i kroppen på slutten (gikk opp 24 kilo), og en dag jeg skulle gjøre rent gulvene skjedde det. Jeg satte meg på huk for å ta av kluten av moppen og vri den opp og da kjente jeg kiling på nedre del av magen. Jeg gikk og tittet i speilet og strekkmerkene var der.

De var der ikke før - det vet jeg.

Andre svangerskapet, la jeg på meg mindre og hadde mindre væske i kroppen - fikk ikke strekkmerker da.

Ei venninne av meg var svært slank hele svangerskapet og fikk likevel mange strekkmerker - det får meg til å tro at det er hudtype og hormoner som er grunnen til at enkelte får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...