mammatilleander ogPatrick Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 jeg har en skjønn gutt på snart 22mnd og nå gravid med nummer to, fortalte det til de nærmeste i familien på onsdag og da fikk jeg kommentaren, "får håpe jenta kommer nå da..." føler liksom at jeg blir presset,at jenta måå kommme nå, akkurat som det er det største i verden.. er ikke det største i verden å få et barn, et barn som kommer til denne verden fordi det er ønsket.. ikke pga kjønnet.. jeg blir minst like glad om det kommer en gutt til.. føler bare det blir så feil når de håper jenta kommer... svigermor er værst, det er bare guttebarnebarn der så er vel derfor, men er jo så moro med dissa livlige gutta:) hos oss er barnet velkommen uansett.. kunne bare ønske de hadde spart seg for kommentarene.. andre i samme situasjon???
Gjest thricane Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 tror det er i mangel av noe fornuftig å si, synes det går igjen når man er gravid, alle spør om og sier det samme... jeg blåser i om det er jente eller gutt, bare svangerskap og fødsel går fint og ungen er frisk, så er jeg hoppende fornøyd. kan godt være en guttemamma:)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Jeg har en datter på 2 1,5 år fra før, og her er det akkurat det samme. Da jeg fortalte den gledelige nyheten om at vi skal ha barn nr 2, har faktisk nesten alle sagt, "får håpe gutten kommer nå da!". For å være helt ærlig syns jeg det er unødvendig å si, for min del hadde det vært like koselig med en jente til. Faktisk mest praktisk, hvis man skal tenke sånn... De har helt sikkert ikke noe bedre å si. Svigermor er også værst her, sa faktisk at "dere må jo ha enda en, hvis det kommer ei jente til nå!!" Hvorfor må vi det tenkte jeg.. MÅ jo ikke ha en av hver!?
Linerla Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg føler meg igjen her og:) Svigemor har to gutter selv og så tre guttebarnebarn, og mamma har fire guttebarnebarn. Ingen jenter på noen sider. Så man kan si at jeg føler meg presset. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig, men de blir nok like glad i en til gutt som en jente. Jeg har sagt til de at nei det blir nok ikke jente, jeg er SIKKER på at det er gutt, Samme var jeg med første mann og da fikk jeg rett På den måten forbereder du de på det. For min del er det nesten slik at jeg håper på gutt, da jeg er redd en eventuell jente kommer til å bli VELDIG bortskjemt av besteforeldre:/
trine->mai07 og juni09 Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Nå er det ingen i familien som vet om det, men jeg for å si det rett ut "driter" i om det blir gutt eller jente! Så lenge barnet er friskt og raskt så spiller det overhodet ingen rolle... Og det ser ut til at du gjør det samme! Har flere vennepar som sier akkurat det samme :" dere håper vel på ei jente neste gang..." Unødvendig egentlig, men tar det ikke så veldig inn på oss akkurat. Prøv å bare la det passere, og overhøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå