Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Tippa over for mannen min i går kveld.. Har vært mye sinne, krangling og dårlig stemning her i det siste, men da på et helt annen nivå. Jeg var frekk mot han i går, og ga han et par "stikk" da foreldrene hans var her på middag (JEG harIKKE invitert dem, de gjorde de selv) så kan skjønne at han var forbannet, men det finns vell grenser. Han satt inne for et år siden, etter å ha blitt dømt for vold mot meg for 3 og et halvt siden. Så til i går. Han begynner med å fortelle meg at han ikke bryr seg om noen av barna våre, kan kaste begge to i veggen uten at han bryr seg(de er to måneder og 4 år) Jeg blir forbanna og dytter rumpa mi i ansiktet hans for å gi han en dytt og vise reaksjon(han ligger på sofaen) har tilfeldigvis akkurat prumpa så han er overbevist om at jeg dreit han i trynet som han sier. etter det husker jeg handlingene litt hulter til bulter. Men begge barna er til stede hele tiden:o((( Han farer opp fra sofaen, så eldtste barnet som da sitter på fanget slår hodet i veggen, begge tlf våre er knekt fordi jeg ville kontakte politi og/eller barneverns vakt for barna våre sin del. Ba han gang på gang om å skåne barna. Får høre at jeg er en kokain sniffende helvetes polakk pulende "stedet jeg kommer fra" hore. har inprentet i eldtste barnets hodet at pappa er farlig og mamma er redd for pappa mamma vil ringe politiet og får det til å gjenta dette. Han får det også til å stå i døråpningen gjentatte ganger å ringe politi, ettersom jeg ropte hjelp ut av døra noen ganger da det startet pga jeg ble fratatt tlf. Kjører meg psykisk noe helt sinnsykt, og også da eldtste barnet vårt. "fuck off" jeg driter i det. Kranglingen varer sikkert en time før han gir seg og blir normal mot barna og hjemmet igjen eneste mulighet i går og alternativ jeg fikk var å løpe ut med innekledde barn og rope på politi. Han sier også jeg kommer i fengsel, men det driter jeg i, du skal ikke få unga, har samlet dritt om deg lenge, og har samlet dritt om deg lenge. denne rettsaken taper du!! Han ligger nå å sover, natta var rolig, men fikk slengt dritt etter meg da han gikk å la seg for en stund siden for andre gang(han har sittet oppe å drukket) Så han er nå som sagt full, og sover forhåpentligvis noen timer til. Reserve tlf vår har han gjemt, bil nøkler har han gjemt. Har familie 25 min unna, men får ikke kontaktet, vil egentlig ikk blande inn heller. Kjenner ingen mer enn på hils her jeg bor. ingen buss/taxi forbindelse i helger. Redd for å evt reise på krisesenter hvis jeg kommer meg noe sted overhodet, dårlig erfaringer:o( hva kan skal jeg gjøre. redd for barnas psyke/helse. han truer med at dette vil skje igjen hvis jeg ikke skjønner ting og oppfører meg og gjør ting annerledes enn de siste fem årene! har hus sammen, men dårlig økonomi hvis vi flytter fra hverandre, mye felles drittgjeld. han har sagt at nekter å selge/flytte vil si opp jobb og slutte å betale regninger dette ble langt og rotete, men frusrert litt redd og rådvill/løs. hjelp
mooch Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Dette forholdet kan du ikke bli i. Om du ikke klarer å gå for din egen del så må du gjøre det for barna. Hvordan skal de kunne vokse opp til fungerende voksne når det er slik i hjemmet? Ønsker deg all lykke til. Kontakt krisesenter, enten for å bo der en stund eller ihvertfall for å få råd om hvordan du skal komme deg videre. Et annet alternativ er barnevernet, de kan muligens også hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Krisesenter Politi Barnevern Familievernkontoret Hva som helst, bare kom deg ut. Ikke noe å tenke på en gang. Jo lengre du venter, jo vanskeligere blir det å gå. Det er bedre å ha masse gjeld og leve trangt enn å ende opp drept av et slikt monster..... for det er faktisk realiteten dersom du ser på statistikken rundt i landet...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Hei. Jeg skjønner at du har det tøft. Men det er ingen unnskyldning for at du utsetter ungene dine for det her. Mannen din har et ansvar for hva HAN sier og gjør, og du har et ansvar for hva DU sier og gjør. Det du nå GJØR, er å la barna dine bli i et hjem der de blir utsatt for psykisk vold - uten tvil, en fireåring skjønner hva pappa sier - og fysisk vold - en voksen mann skjønner at han ikke kan fare opp når han har et barn i fanget uten å passe på at barnet ikke faller og slår seg. Du kan ikke være så fæl mot ungene dine. Du må ta ansvar her. Slutt å lage unnskyldninger for deg selv. Det finnes hjelp å få. Hvor bor du? Jeg vet at på Hamar er det en privat barnevernssentral og jeg tror de har taushetsplikt, kanskje det er lignende ting andre steder. Det finnes noen kjæresteforhold man ikke kan ha når man har barn, fordi de inneholder for mange ting som er skadelige for barn. Noen ganger er dessverre de forholdene med barnas fedre. Hvis du elsker denne mannen, må du ofre det for ungenes skyld. Barn kan ikke vokse opp og vite at pappa er farlig. Barn skal ha det trygt hjemme hos seg selv. Det er ditt ansvar at dine unger har det bra. Du er ikke offeret her. Det er det ungene som er. Ta deg sammen, kom deg vekk. Praktiske ting ordner seg alltid, du vil heller være fattig noen år enn å ødelegge ungene dine. Ring fri rettshjelp/Juss-Buss. Det er gratis og de kan få deg ut av det juridiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå