babydrømmer84 Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Noen her inne som har noen erfaringer med bruk av vuggeseng de første mnd? Tenker om det kan være vanskelig for babyen å "venne" seg til sprinkelseng etter noen mnd hvis man bruker vuggeseng først..? Takker for alle svar:)
birrisj05.02.09 Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Jeg har skaffa meg begge deler.. en nyfødt baby liker det tett, da det har ligget veldig trangt inne i magen.. så bruker man sprinkelseng fra starten av, så pakk godt med tepper/pledd rundt, så trives de bedre. Og vi har også en kurv som vi skal ha ved siden av senga vår de første mnd, så jeg slipper å reise meg opp for hver gang mini gråter. Vugga skal stå i stua. Og sprinkelsenga blir vel stående tom ei stund. Tviler på at det blir noe problem å bytte sånn, det er nok maaaaange tidligere som har gjort akkurat det samme. Barna blir jo større og venner seg til tilværelsen utenfor magen.. jeg skal ha himmelseng på sprinkelsenga.. ikke bare fordi jeg selv synes det ser koselig og fint ut, men også fordi babyen kommer til å like å ligge inni der.. Så du skal bare bruke vugge først.. det ordner seg alltid..
AnnBell Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Vi skal ha hengevugge på vårt soverom.Den blir hengende lavt rett ved siden av meg så jeg slipper å stå opp midt på natta,men bare legge babyn i hengevugga og dytte litt på den når det trengs.Utrolig deilig. Vugga skal stå i stua og sprinkelsenga på soverommet. Vi brukte dette til første mann også og overgangen til sprinkelseng var ikke noe problem.
2flottebarn;) Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg hadde vogge til førstemann og det var ikke noe problem å skifte til sprinkelseng. Lykke til!
to_tette? Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jeg hadde IKKE vugge til førstemann, kun sprinkelseng... Kan love deg at jeg kommer til å ha vugge denne gang. Nyfødte barn liker å ha det tett og lunt, og jeg tror de må ha det trangt for å føle seg trygge... Stakkar liten, da vi kom hjem fra sykehuset var sengen så svær at vi la henne på tvers i senga, og enda var den alt for stor. Det hendte ofte at vi måtte la henne sove i vogn bagen inne på soverommet for at hun skulle få sove noe i det hele tatt. Det gikk etterhvert bra å sove i sprinkelsengen, men jeg måtte legge den store ammeputen opp i sengen for å gjøre den halvparten så stor, og jenta var nesten et halvt år før vi brukte sengen uten ammeputen oppi. (Hvis dere gjør det samme, må dere huske å ikke bruke store myke puter i sengen, husk kvelningsfare, og at det kan bli for varmt! ammeputen er ganske fast og hard)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå