Gå til innhold

NÅR er termin min???

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø!

Første dag i siste mens var 1 september

16 september satte jeg eggløsningssprøyta

Ca 18 september hadde jeg eggløsning. Da hadde jeg også insamasjon

I følge mine beregninger etter eggløsningsdagen har jeg termin 13 juni og skulle vært 8+2 i dag...

Men legen på Riksen sier jeg skal regne ut etter første dag i siste mens, greit nok. Han sier min termin er da 8 juni og jeg er 8+5 i dag... Men i følge bim er jeg i min 10 uke i fra i dag! Altså 9+0! I følge babyverden, om jeg går etter første dag i siste mens, skulle befruktningen skjedd 15 eller 16 september og termin 10 juni!

Håper noen skjønte dette, for det gjør ikke jeg! NÅR er termin min og hvor langt er jeg egentlig på vei...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8. juni... Regner alltid menstermin fra første dag i siste mens.

(eneste grunnen til at jeg er sikker på at det blir den 8. er fordi jeg begynte på siste mens 20 dager etter deg, og har termin 28. juni. hehe)

Skrevet

Men i følge babyverden er termin min 10 juni selv om jeg regner fra første dag i siste mens... Snodige greier, dette!

Skrevet

sånn ble det på meg oxo, men har slutta å bry meg... tror det har noe med syklusen å gjøre...har termin lørdag 7.februar. Frem til nå har jeg byttet uke (på bim) hver fredag,, men plutselig begynte det å bytte på torsdager...termin lørdag, ny uke torsdag...han kommer når han kommer(pluss minus 2 uker...). Full forståelse for at du er forvirra...

Skrevet

Om man følger standard syklus og slår inn første dag i siste mens her inne får du termin 11.juni.

Du vil få 10. babyverden fordi de bruker en dag kortere svangerskap enn bim (bim bruker 283 dager el 40 uker og 3 dager) Helsevesenet vil bruke samme som babyverden. De kan likevel "blingse" på en dag fra eller til

siden du har el litt senere enn 14 dager etter 1 dag i siste mens vil jo terminen din egentlig være enda noen dager senere.

Slår du det inn på siden her tar den hensyn til det når den beregner termin

Hvor langt du er på vei tar jeg ikke i hode

Grunnen til at du februargutt plutselig har byttet uke en dag før er at bim har endret det nå (jeg er enig i endringe, mener jeg har byttet uken dag forsent hele tiden)

Legen min blingser stadig, selv om jeg alltid har hatt kontroller på mandager så har han både hatt +5 +0 +4 også videre på dager når han har notert hvor langt jeg er på vei.

Skrevet

Alle er så opptatt med dette med termindato, men husk at termin faktisk er 2 uker før og 2 uker etter denne datoen! Det er bare 5% som føder på termindato, så en dag fra eller til i beregningene har svært lite å si... Det man heller må være obs på er om det er stor forskjell mellom menstermin og ul termin, er det forskjell på flere uker (oftest at man blir satt tilbake på ul) så skal man være obs mot slutten av svangerskapet og be om hyppige kontroller.. Termindato er jo bare en dato midt i terminen og alle går og venter på denne magiske datoen, og så blir de skuffet fordi de går "overtid" og føder senere.. Overtidig er man faktisk ikke før 14 dager etter termindato! Jeg innstilte meg på datoen 14 dager over termin, og godt er det for min gutt kom ikke før 11 dager over termin..

Skrevet

baser deg på din for deg selv du, og skriv ultermin på alle papirer( da ddisse må ha dokumentasjon fra lege). På ul ser de også an størrelsen på ungen og det kan jo slå litt feil ut noen ganger. Jeg hadde 1,5 mnd i terminforskjell, selv om sykehuset nå har justert seg ned litt nærmere " min" dato, nå er det 3 uker og det er jo ikke så mye så...

Venner av meg som har hatt prøverør har også fåt ulik mens og ultermin enda de da kunne vise til dag og klokkeslett.

Det er neppe noen av dere som har den "rette" datoen for når småen kommer uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...