Gå til innhold

har ikke vært så sjuk på lenge....

Anbefalte innlegg

Skrevet

junior vekte oss for noen dager siden skrikende i senga og oppkast overalt. etter litt løping i ring og panisk vasking(han er 1 år og dette er første gang han er syk) fikk vi han i seng igjen. Etter dette kasta han bare opp en gang til og neste morgen var han nesten helt frisk igjen. 2 dager senere blir samboern min syk. kaster opp, vondt overalt, kvalm og diare. 6 timer senere er det min tur. og de 2 siste dagene har jeg knapt nok vært klar over hvorhen på jordkloden jeg befinner meg. i prosessen har vi også smittet en bestemor og en veninne som kom for å hjelp oss når det sto på som verst.

spørsmålet mitt er ...hvor ofte kan vi forvente at dette skjer ?

vi anntar at junior er blitt smitta i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kom igjen kvinnfolk, noe må dere vel vite om dette?

Skrevet

Uff, stakkars dere :( omgangssyken er noe dritt.

Hvor mange ganger dere kan forvente dere å få det kommer jo ann på imunforsvaret til gutten deres, hvor gode rutiner de har for håndvask i barnehagen og om alle foreldrene holder 48 timers regelen :)

Vi hadde det 4 eller 5 ganger i fjor vinter, på tross av gode rutiner når det kommer til håndvask.

Omgangssyke er jo så dritt fordi man blir jo aldri imun! Det kan gå runde på runde på runde *usj*

God bedring :)

Skrevet

4-5 ganger, hadde krepert jeg. håper ikke det kommer så ofte her altså... har hatt omgangsyke kun 1 gang etter at vi fikk barn og det er helt grusomt!

Skrevet

4-5 ganger sist vinter ? herregud....kommer dette til å gjenta seg i flere år fremover?

Skrevet

Vi har flere bar spredt på forskjellige skoler/barnehager. Her skjer det kanskje 1 gang i året.

Alle vasker hendene ofte og tørker seg på hvert sitt håndkle. Vi har alltid hver vår tannkremtube og tannbørstene står ikke i felles glass.

Vi bruker mye håndsprit i tillegg til håndvask.

Ved syke barn, benytter vi alltid engangshansker (evt. også munnbind/passer på dråpesmitte mens vi hjelper barna).

Våre barn får også beskjed om å ikke leke med barn som har vært syke nylig.

Dette hindrer de fleste utbruddene.

Vi kan egentlig ikke ha omgangssyke i huset - da det kan være potensielt dødelig for et familiemedlem, hvis noen lurer på hvorfor det er så ekstrem sikkerhet her :-)

Skrevet

Ikke vi heller skal egentlig ha omgangssyke i huset, det blir ikke dødelig her men eldstemann må trolig legges inn på sykehuset hvis han får det med intravinøst sukkervann. Så vi har sagt fra i bhg at hvis det går omgangssyke vil vi vite det. Og har bedt om at alle holder ungene hjemme til de har vært symptomfrie i 48 timer.

Vi skal gå til innkjøp av handsprit osv vi også.

Skrevet

Omgangssyke er nok noe dere vil få hvert eneste år, ja. Desverre :-(

Vi har det som regel et par ganger i året, og det er like pyton hver gang.

Men, i gjor hadde barna til venninna mi det 5 ganger... puh...

Så ett år kan dere være heldig å slippe unna med èn gang, mens neste år kan dere få det tre ganger.

Skrevet

Tenk om alle kunne overholde "48-timersen" - det hadde spart oss for mye bekymring! Men folk er rimelig tankeløse - og skjønner ikke at det kan være et problem... SUKK!

Sprit er en fin ting!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...