Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 kan jeg vente til jeg skal til jordmor på mandag, eller bør jeg ringe legevakt i morgen og få penicilin? Er så usikker.....vet ikke helt hva som feiler meg.... Er litt uttafor....kjenner at det er noe som ikke stemmer, men vet ikke hva. Har egentlig ganske vondt helt nederst i magen, i kant med skambenet ca.... og det blir vondere jo fullere blæra blir, merker jeg..... Når jeg våkner på morran er det dritvondt, og da er jo blæra som regel sprekkferdig. Vet jo selvfølgelig ikke om det er urinv.inf., men hva annet kan det være? Dette er mitt 3. sv.skap, og kan ikke minnes at det var sånn sist..... Er så sinnsykt redd for at ting skal gå galt.... Vet jo at symptomene på urinv.inf. ikke er de samme som når du ikke er gravid, så jeg lurer sånn..... Noen som har hatt det og som kjenner seg igjen? Jeg er 16+2 Takker for svar.....
to_tette? Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 hadde urinveisinfeksjon forrige svangerskap, men ingen symptomer, men la merke til at urinen luktet vondt. det går helt sikkert bra å vente til mandag, hvis du ikke får feber. ellers så hadde jeg vondt sprekkferdig blære hver morgen hele svangerskapet, synes jeg, ihvertfall etter at magen kom.
birrisj05.02.09 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Hvis du ikke plages veldig, så kan du vente.. men ikke vent lenge, det er ikke bra. Best å få det sjekka så fort som mulig. Vet ikke helt hva som kan skje om man går lenge med det, men bra er det iallefall ikke.. jeg hadde det i kanskje to uker før jeg knøvla meg til legen og fikk antibiotika.. og da sa jordmora "oj, du må aldri vente med å få sånt sjekka".. Tror det har noe med at det kan være samme symptomer på for tidlig fødsel eller noe, for når jeg var hos legen, så banka hu meg på ryggen for å sjekke om det var vondt der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå