Gå til innhold

Flere som har en frisk baby som ikke vil spise????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å gruble ut et svar på hvorfor lillemor ikke spiser nok. Er helt frisk, grundig undersøkt....

Noen forslag på årsaken til at friske barn spiser alt for lite??

Hun har alltid vært sånn. Snart 5 mnd gammel nå.

Send meg gjerne priv. meld. dersom du har forslag til hva det kan være---:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun ikke synes maten er spennende nok kanskje (hjemmelaget smaker ofte litt mer spennende)? At hun helst vil drikke maten fremdeles (prøv velling i stedet for grøt)?

Skrevet

Dårlig formulert av meg, for problemet er at hun ikke DRIKKER melka si. Hun får mme på flaske, men tar bare 450 ml pr døgn, og trenger 750.

Jeg vet at "noen barn bare ER sånn". Men jeg greier likevel ikke å gi opp håpet om å finne årsaken, man kan jo ha flaks?? Hvis det ER en årsak da, mener jeg.

Skrevet

Aha, jeg trodde hun ikke ville ha grøten sin jeg :-) Men kanskje hun ville vært mer interessert i fast føde? Kanskje du skal høre med HS eller noe om å innføre litt annet enn mme? Ellers vet jeg at i Sveits hvor det er mye mer vanlig å gi mme enn her til lands er det vanlig å anbefale å blande litt diverse i melka (fruktpure, grønnsakspure) fra barna er en fire måneder for at smaken skal varieres fordi det visstnok er bra. Kanskje det kan være noe?

Gjest snuppeduppaogpluggen
Skrevet

om hun er frisk og rask gjør det kanskje ikke noe? Hvor har du lest at hun skal ha så så mye hver dag? alle barn er jo ikke like...

Skrevet

Ikke alle barn er like, men det finnes et minimum som alle barn skal ha i seg hver dag- spesielt væske.

http://www.knappenforeningen.no/artikler/68/11

Jeg har selv hatt barn med spisevansker. Det gav seg utslag i at vi ikke fikk i ham nok melk og mat. Endte til slutt med sonde, desverre. Har dere sjekket henne for refluks? Får dere hjelp av spiseteam? Min erfaring er at det er greit å få hjelp av fagfolk når ting blir vanskelig.

Min gutt fikk tilslutt påvist refluks og allergi for gluten i alder av 2 år.

Lykke til- du kan kontakte meg på PM om du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...