Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Starta dagen med at mamma fik sove til kl 0830! DEILIG!!! Pappa forbarmet seg over lillemor kl 0600 og tok henne med inn p ået annet rom, så fikk storebror og mamma sove leeenge... Storebror kom nemlig inn til oss i løpet av natta engang. Kl 1600 kom mamma og pappa til middag. Da var huset noenlunde shinet og middagen nesten klar. Dvs poteten, grønnsaker og saus var ferdig, men da fisken ble tatt ut av ovnen ble det sørgelig klart at den var iallefall ikke ferdig. Nekter å servere ovnsbakt ørret som sushi! Den fikk 20 min til i ovnen på 250 grader, og da var den klar! Maten samkte deilig (selvskryt!) Etterpå var det hermetisk fruksalat med krem til dessert. Avslutta dagen med kaffe og kvæfjordkake. Mamma hadde med en pose med smågodt til guttongen. Barnetvgodt tenkte jeg. Joda han fikk nå ei skål, og mens jeg var på kjøkkenet hadde lillemor på 15 mnd forsynt seg grådig av sjokoladen. Da klokka passerte 19 var her to unger som var temmelig høy på sjokolade ja! Men å så søt hun var med kinn som bulte ut og sjokolade som rant nedover haka da.... Hun la seg snilt ned for å sove kl 2000. En time på overtid. Verre med storebror som nok hadde spist adskillig mer. + kake og dessert! han var ikke i seng før kl var nesten 22! Fullstendig propell!!! Sendte ham ut for å løpe 5 ganger rundt huset, men det hjalp ikke noe særlig! Men alt i alt så var det en vellykket ettermidag. Kos å få dem på besøk. Selv om de bor bare 2 mil herfra, så er det som oftest vi som kommer dit. Mamma har ikke sertifikat, og pappa er ikke kjørbar alle dager pga leddgikt. Ikke hver dag han klarer å kjøre bil desverre. Nå skal jeg bysselalle. Natt natt!
indigo Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Så deilig å lese om dagen din, underholdende også - kan se for meg de sjokoladebarna. blir jo sulten av å lese om all den gode maten - (får gå ned og spise litt sein kveldsmat, tror jeg jammen! - hva er forresten kvæfjordkake? selv har jeg hatt tendenser til å være masemamma idag, med påfølgende dårlig samvittighet. Og det ble restemiddag, men slett ikke verst, for utgangspunktet var bra. godnatt!
iznogood Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 For en deilig dag dere har hatt, og så godt for dere å få sove litt lenge (dere som gjorde det) Ørret og dessert gir meg vann i munnen her jeg sitter (og har spist bananer - for det var alt av iznogood mat som var i huset i dag). Synes jeg ser for meg smårollingene som drypper av sjokolade og er høy og lavt :-)
tebekaa Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Så koselig å høre om en harmonisk og deilig lørdag med lykkelige barn og voksne! Godteri har det vært mye av her i heimen også de siste dagene, men nå tror jeg jammen det er tomt heldigvis:) Kvæfjordkake er favoritt her også ("verdens beste" har du kanskje hørt om Indigo?) Må bakes til hver eneste bursdag her, hvis ikke blir gjestene forferdelig skuffet. Har prøvd et par ganger å bytte den ut med annen type bløtkake, men det er IKKE populært så det må jeg i såfall bake i tillegg... Håper resten av helgen har vært like fin Mormor Tralle Tone Troll:-) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå