tre gulljenter <3 Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg måtte jo spørre et eller annet sted, og da var dette siden jeg valgte... I dag tidlig begynte problemene. Jeg måtte på toalettet, men da det ikke kom mer, var jeg fortsatt tissetrengt... det kjendte vertfall slik ut.¨ Det er jo nesten så gale at jeg synes det er greiere å sitte å holde seg, for det kjennes ut som jeg må enda mer på do etterpå....?? Jeg er 11 uker på vei, og vet fra tidligere at man kan ha urinveisinnfeksjon uten å kjenne det, men dette kjenner jeg!! Det svir ikke, men det kjennes ikke ut som jeg får tømt meg på en måte... Jeg fant ut at jeg fikk ringe legevakten...siden det er lørdag.... Fikk beskjed om å ta en urinprøve og så skulle de ringe meg igjen, når de hadde bedre oversikt over når de hadde tid til meg. Jeg tok urinprøve, satte denne i kjøleskapet siden de ikke hadde ringt, og ventet... men ingen ringte, så jeg ringte de igjen, og fikk beskjed om når jeg kunne komme. Da jeg endelig kom til, fikk jeg beskjed om at urinprøven var fin og at det ikke var UVI....... Det er bare en av symptomene med å være gravid fikk jeg beskjed om da.... JA... at man må hyppig på toalettet, men ikke at det aldri kjennes ut som man har vært på do!!!!??? eller???? Jeg sa da at jeg i tidligere svangerskap, til stadighet har hatt UVI uten å merke det, og blitt behandlet for det. Men nå sa hun at de ikke behandler det hvis man ikke hadde symptomer..... og at jeg hadde ikke UVI, så det var bare å reise hjem igjen... Så har sitter jeg sliter med at jeg må på toalettet HELE TIDEN men det er ikke UVI.... Kan urinprøven bli for gammel?? Kan det være så galt, hvis det bare er vanlig symptomer?? Jeg har to barn fra før, kan ikke huske at jeg har hatt det slik i det hele tatt!! ikke på slutten av svangerskapet en gang!!! Jeg følte meg skikkelig DUM!!!
en av hver Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Man bør ta urinprøve av urin som har stått i blæra en stund, ellers kan resultatet være usikkert. Altså ikke bra å "bælme" en liter vann for å få nok urin til prøven.. Kan det være sopp? Kynnere? (Litt tidlig kanskje, men du har jo vært gravid før..) Kanskje du får diaré?
bomsa Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg har selv løpt til legen med urinprøve flere ganger pga tissetrengt og et merkelig press eller hva jeg skal kalle det nedentil. Jeg kjøpte tilogmed sånne hjemmetester for jeg var så plaget. Jeg har hatt UVI før, men det kjentes ikke helt ut som tidligere. Som du sa så kan symptomene være forskjellige fra ikke gravide og gravide. Til slutt fortalte jeg legen om denne plagen som jeg hadde ofte, det var i perioder. Da sa hun at dette var bare naturlig og at det så tidlig var det hormoner som gjorde at man var så tissetrengt uten at man tisset så mye... Og senere ville samme problemet komme pågrunnav at babyen presset mot blæren og bekkenet... Dette trenger jo ikke gjelde deg, men hvis UVI testene dine er fine så er det iallefall ikke det. Men sånn til en annen gang....så fikk jeg beskjed om å ikke sette urinprøven i kjøleskap...
tre gulljenter <3 Skrevet 1. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2008 Selvsagt kan det være hormonellt, men slik har jeg ikke opplevd det før. Men det trenger selvsagt ikke være likt hver gang.... Jeg kan jo kjøpe meg hjemmetest over helgen og se ;-) Jeg puttet den i kjøleskapet, fordi hun sa det hun jeg snakket med i telefonen.... nå sitter jeg jo å tenker.... sa hun at jeg ikke skulle putte den i kjøleskapet da??... hehe.... vi får se hvordan jeg har det over helgen tror jeg, hvis jeg holder ut ;-)
gutt09&spire11 Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Jeg hadde bedt om en ny time hos legevakta... bare for å væresikker. Prøv meg morgenurin som har vært der over natta...er visst det beste. Har også fått beskjed om å ha prøven i kjøleskapet hvis ikke jeg skal til lege med en gang. Da utvikler ikke evt bakterier seg. God bedring
Vanilla83 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Det du kan gjøre er å dra ned med en ny prøve, da med morgen-urin siden den er mest konsentrert. Så ber du dem og "dyrke" prøven din. Er ikke helt sikker på hvordan de gjør det, men vet det er vanlig praksis her jeg bor om dem mistenker at gravide har symptomfri UVI. Er nemlig ikke alltid bakteriene vises med bare en vanlig urinprøve. Finner dem ikke noe da kan du være trygg på at du ikke har det. Lykke til!
mamma til 2 skjønne<3 Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Hadde det på akkurat samme vis, faktisk da jeg var 11 -12 uker. forferdelig irriterede. følte meg SKIKKELIG tissetrengt, gikk på do og tisset og det kom bare litt, og jeg var fortsatt like tissetrengt! Fikk denne forklaringen: Livmora kommer opp og over skambeinet i uke 12 ca. så når jeg hadde sånn lå livmora langt nedi der, rett for den kom opp, men den er jo ganske stor, så den presser voldsomt på blæra, den tar opp hele plassen nedi der nesten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå