Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Er det noen som har noen som helst formening om hvor lenge man bør regne med å vente på å få svar på brev sendt til lånekassen? nesten 7 uker nå...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Jeg måtte vente ca 8 uker , og så tikket det inn en sms om at svarbrevet var sendt til skolen, så tok det 2 uker før det brevet kom til skolen, var og leverte gjeldsbrevet på lånekassen på fredag og fikk da beskjed om at det tok en uke til før penger var på konto.. sukk!
winneboo Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg måtte vente 8 uker før jeg fikk svar. Tilsammen 10 uker fra jeg sendte søknaden til jeg fikk pengene på konto. Så fikk svar etter 8 uker på hva jeg fikk innvilget ¨å så tok det 2 uker før pengene var på konto.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Ja, altså, dette gjelder ikke søknad, men et brev (mer spesifikt, dokumentasjon som de manglet)
misscathi Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Jeg sendte søknaden 2 juli og fikk pengene for 3 dager siden
tante grusom master of law Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Du må ringe og mase på dem, de er inkompetente til å gjøre noe som helst. Aller helst burde du dra dit og levere personlig, og få svar på stedet, det er det jeg gjør. Har gitt opp for lengst å prøve å kommunisere med dem via brev/tlf.
winneboo Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Ok. Jeg fikk beskjed om at de manglet dokumentasjon på at jeg hadde omsorg for barnet mitt(trodde det holdt å sende med fødselsattest) så da måtte jeg sende inn det. Det er nå ca 6 uker siden, men jeg har ennå ikke fått noe svar på det. Så jeg har kun fått utbetalt lånet og ikke noe utbetaling på forsørgerstipend. Har du sett på siden din på lånekassen.no? Der står det når de har mottat brev fra deg, om det er behandlet osv. På meg står det fremdeles etter 6 uker at dokumentasjonen er mottat men ikke behandlet..blææ de er treige ja,.
brooklyn Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Jeg måtte sende inn masse ekstrapapirer og det varte og rakk før jeg fikk tilbakemelding. Hva står det på din side? Jeg sendte epost til dem fra min side på lanekassen.no, den skal de svare på innen 4 dager. Dagen etter jeg sendte eposten var saksbehandlingen tilfeldigvis ferdig og jeg fikk alle papirer jeg skulle ha i posten, pluss svar på epost. Å ringe til lånekassen, det gjør jeg bare ikke. Det er helt forbanna umulig å ikke bli fullstendig demotivert av å høre at du er nummer 23 i køen.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 jepp, står samme på min side. Dato og ikke bahandlet. Men virker ihvertfall som om det er normalt at det tar tid, så da slipper jeg å stresse.
winneboo Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Tenkte jeg skulle gå inn å skjekke nå, å nå stod det at søknaden var ferdigbehandlet.JIPPI endelig liksom. Skjekket tidligere i uken å da var den ikke den. Så nå fikk jeg svar på forsørgerstipendet endelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå