Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg har halvveis lovet å prøve å forklare litt om samfunnet vårt til noen fra en helt annen kultur. Hvordan forklare Norge i et nøtteskall folkens? Gode forslag mottas med stor takk!
Gidder ikke! Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 *Helgefyll *litt reserverte folk *tidsklemme *hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... v a n s k e l i g!
Gjest Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Gode punkt. Ja, det er kjempevanskelig! Jeg sa jo eplekjekt til denne dama som snakker ganske ok engelsk at hun godt kunne komme over for litte biteti og så kunne jeg prøve å forklare fenomenet Norge, for hun følte seg litt fortapt sa hun, men nå sitter jeg jo og gruer meg en smule til morgendagen da ...
Gidder ikke! Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 En ting som er veldig rart for franskmenn ihvertfall, er at vi spiser salt pålegg på brødskive til frokost. Den franske fetteren til mannen kunne ikke skjønne det, hehe. Der drikker de kaffe og har noe søtt ved siden av:) *matpakka! *søndagstur? Hvor er hun fra da?
Minnie Mom Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 - gavmilde - stor rettferdighets sans - reserverte mot fremmede, feks på bussen og sånt.. - helgefylla ja.. - materialistiske - glad i Norge (jada, vi er best..) Ellers er vi jo snille og greie da.. )
Tante Blås Squaw Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Folk i alle aldre smalltalker om været...hihi
hit og dit Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Helgefylla synes eg ikkje me er så aleine om da. Har sett mange like gode eksempel fra England, Tyskland, Danmark (jepp, med slossinga også), Ungarn etc. Den norske frokosten gjenfortalt av vennina mi sin engelske kjæreste til si mor igjen: They just throw all their food on the table and sit around and eat it. Han digga den da, og innførte den heime. =) Janteloven! Den synes eg me er gode på. Det er liksom ikkje lov å vera stolt av seg sjølv i Norge. Og så synes eg at nordmenn alltid seier "typisk norsk" med negativt haleheng. Det er ikkje så typisk for andre (no har eg ein del israelske og amerikanske venner da, og dei er veldig patriotiske). Kaffekanna! Litervis med kaffi på krus =) Obligatorisk servert alle.
hit og dit Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Charterferie: mulig dette er vanlig i andre land også, men eg har hatt store problemer med å forklare konseptet til venner.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Tusen takk alle sammen. Mange gode tips! Nå er jeg bedre rustet her jeg sitter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå