lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Hvordan gjør dere det når dere skal kose dere og ta et glass vin på en lørdagskveld? Eldstemann på 8 år ble sur nå fordi han måtte gå å legge seg, eller i hvertfall gå på rommet nå 21.20. Jeg forklarte at vi voksne må ha voksentid, og at det er på høy tid å legge seg da når man bare er 8 år. Jeg synes ikke han skal sitte oppe med oss når vi skal drikke vin, og om vi skal vente til han sover, så er vi så trøtte at det er sengetid for oss også.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 nå er vi totalavholdne, så trenger ikke tenke på det i den forbindelse. Men, uavhengig av det, så synes jeg man skal ha voksentid. Dersom vi ikke er på besøk/har besøk eller det ellers er noe spesielt, må vår 8åring være i seng til kl 9 i helgene.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Jeg syns ikke det gjør noe om barnet ser at man kan kose seg med et glass med vin jeg da.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Vår 8 åring får være oppe til 21 i uka, og mener selv han bør få være oppe mye lenger i helga. Synes det er greit når vi sitter sammen og ser noe spennende på tv, 71* nord eller noe som han liker, men ikke ellers. Det er hver dag en kamp når det er leggetid, angrer nå på at jeg har "lagt lista" der, og ikke satt 20.30, for så å kunne gi litt etter innimellom.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2008 Nei, men jeg synes ikke det er riktig at ungene skal sitte sammen med osst il langt på natt. Gjør forøvrig ingenting, brukte det bare i går til han fordi jeg rett og slett var drittlei masing om å få sitte oppe langt på kveld.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Her er leggetida i ukedagene kl 8, så hender det at vi kan gjøre unntak.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Leggetiden her i huset er senest kl 20 på hverdagen, og 20.30 i helgene...ikke senere.. Den største er litt over 7 år...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2008 Må vel klare å få en ordning på det, og klare å lure han til det eller noe. Får ungene ligge å lese eller styre på rommet lenge da etter "leggetid"?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 Leser til dem og synger litt sammen, så er det "natta sov godt", altså da er det kveld og stilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå