Joikaboll@ Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Snufs, fikk igjen PC`n fra reparasjon (elkjøp) i dag, og alt er slettet, bilder, dokumenter... ALT. Pc`n sloknet helt ut fra det blå, luktet brent og var rett og slett død. Jeg tok den med på Elkjøp for å levere den. Vi var nokså enige om at strømkoblinga hadde brent (noe som i dag viste seg og være tilfelle) Jeg sa at det var masse jeg ikke hadde brent, bilder og dokumenter, jeg påpekte mange ganger at dette var viktig for meg, og ba om at det blei tatt en sikkerhetskopi om det var en smule fare for at noe kom til å bli sletta. (og at jeg selvfølgelig skulle betale det det måtte koste) Fikk da til svar at dette ikke var noe problem, for det var jo ikke selve dataen det var noe galt med, så ikke noe ville bli slettet. Og nå sitter jeg her med en pc som er helt tom. Pokker. Jeg har hvertfall bestemt meg, nå er min pc tid forbi, fra nå blir det gode gamle papirer av både dokumenter og bilder. Alle bildene fra fødselen til Linus er også gått med, og det er det som er værst. Bilder fra fødselen til nå har jo de fleste av venner og familie. Usj.....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 det finnes bedrifter som kan finne igjen slikt, men det koster skjorta.. Du har kanskje kjøpt deg en backupdisk nu? hehe.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Du skal ikke la noen andre bedrifter prøve å finne dem først. Elkjøp er vel ikke akkurat de beste til å reparere og hente ut det som ligger på hardisken
♥2 små gull♥ Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Uff, så trist! Da har du hvertfall lært at du må huske å ta sikkerhetskopier i fremtiden (selv om ikke det hjelper så mye akkurat nå). Jeg kopierer over alle bilder til cd´er med jevne mellomrom, og gir ett ekspemplar til mamma og pappa som de oppbevarer i safen, også har vi ett eksemplar selv. Har også en ekstern harddisk som jeg flytter over ting på etterhvert, så har jeg det lagret et annet sted hvis pc´en skulle ta kvelden.
~sjiraff~ Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Huff det høres helt forferdelig ut!! Vi har faktisk 2 back up disker vi. En her og en hos svigers. Har opplevd at to harddisker har gått til h#¤_%& så det er greit med trippel lagring på det som er viktig. Samle alle bilder du kan fra venner og familie så får du hvertfall noe tilbake.
LegallyBlond Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Som (S)Tinkerbell sier så finnes det bedrifter som kan finne det igjen. Og det koster en del, men vet ikke akkurat hvor mye. Vel verdt å sjekke prisen iallefall. Om harddisken er helt inntakt så kan det jo være at noen andre datakyndige kan finne det tapte også uten at det koster all verden. Skjønner godt at det er kjipt...håper det ordner seg for dere!
Joikaboll@ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2008 Hvem? Hvor? Om det koster mindre enn 20000,- er jeg villig til å betale for å få tilbake bildene mine. Hvem eller hvor henvender jeg meg til da?
123-indianere Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Det er måter å få det tilbake på..Må ha de riktige programmene... Mannem min fikset pcen til venninna mi som hadde ca 15000 bilder, 7000 musikkfiler, masse filmer etc..så det er mulig å få tilbake....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 http://ahlbergdata.no/ feks. men om du søker på google etter harddisk recovery så får du mange andre treff også. lykke til.
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Uff, så kjedelig =( Håper du kan få ordnet med det så noen finner det igjen... Jeg opplevde at pc'en streika to uker før eksamen, og jeg hadde alle notatene mine der... rimelig stressa da, ja! hehe...
Joikaboll@ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2008 2 guttebasser Får jeg låne mannen din en kveld? Hehe....
Joikaboll@ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2008 Tusen takk. Skal se hva jeg får til.
123-indianere Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Du kan låne han når du vil.. han jobber med dette så han er mye ute å fikser sånne problemer.. he he... Han sier at du kan gå tilbake til Elkjøp om å få dekket de skadene du har fått på pcen i forhold til det som var opprinnelig feilen. De skal dekke det det koster å få ordnet opp i dette. De skal ALDRI røre ande komponenter enn det som er grunnlaget for feilen. Og må de røre det SKAL de gi beskjed da de må ha godkjenning fra kunde!! Siden det er Elkjøp kan det være at du må gå noen runder med de da de er vanskelige på å rette feil....
Joikaboll@ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. november 2008 Takk for info. Skal kontakte Elkjøp på mandag å forhøre meg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå