Gå til innhold

Forklare hvorfor og bakgrunn for ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere opptatt av det? I forbindelse med Halloween har jeg forklart hva det egentlig er fordi jeg vil at de skal forstå at det er noe mer en enn fest. De snakker om at de vil på Halloween, men skjønner ikke hva det er. For alt de visste kunne det likegjerne vært et sted.

Ikke så lett å forklare bestandig, er ikke alt jeg vet selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye hvis de ikke spør selv, men nå har vi ei jente som spør om alt så her forklares det dagen lang:)

Prøver å forklare så konkret og enkelt som mulig. Vi prøver å ikke overforklare, eller å forklare ting som hun kanskje ikke er så interessert i ennå. Det blir nok tanker som skal fordøyes og lagres i et lite hode:)

Skrevet

Har en på snart 4 som spør hvorfor det da? etter hver gang vi sier noe, så blir en del forklaringener i løpet av en dag.. Prøver å forklare ting på en måte som gjør at han skjønner mest mulig av det. Men noen ganger har jeg lyst til å si, fordi det bare er sånn.. Og noen ganger spør jeg tilbake:hvorfor tror du da, også kommer han med sin teori. Er den teorien helt på jordet så prøver jeg å forklare hvordan ting egentlig er..

Skrevet

Akkurat samme her Fru HottenTott!!!

Men jeg sier av og til at det bare er slik når jeg ikke vet svaret....og da kommer "hvorfor vet du ikke det da mamma???"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...