Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Sitter på nett og googler svangerskapskløe, da jeg klør så enormt inni hendene og under føttene og ellers på kroppen. Kjenner jeg blir virkelig skremt.. :S Er jo ikke sikkert at d er d jeg har, men tenker d verste.. Noen som har noen erfaring med kløe i svangerskapet?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Svarte akkurat på et lignende spm i går tror jeg, skal dytte det opp for deg! Viktig å ta dette på alvor og hvis ikke legen vil ta deg på alvor så ikke gi deg!! Krev leverstatus blodprøver og fastende gallesyre.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 ps. Hvis du går inn på "kompliserte svangerskap" så skal jeg dytte opp et innlegg du skulle sett på der også. Du må ikke bli vettskremt nå altså, det ble jo jeg når jeg fant ut av dette, men du bør få sjekket opp i det. Hvor langt er du på vei?
Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Takk for d. Føltes veldig som å lese om meg selv. Jeg er 30 uker på vei. Har foreløpig bare gått til jordmor i svangerskapet, da jeg ikke synes legen har noen erfaring med gravide. Kjenner jeg skal ta kontakt med noen på mandag, tror du jordmor eller lege? Krevde du selv å få tatt testene på lever og galle?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Ja, jeg gikk tatt alle prøvene på lever, og det er visst flere som skal slå ut før en trenger å ta fastende gallesyre (den må tas på sykehus). Siden jeg bare fikk forhøyet på den ene og jeg ikke har denne kløen i hender og under føtter som skal være så karakteristisk så slapp jeg å ta fastende gallesyre. Tok nye leverprøver etter noen dager og da var den som var forhøyet gått litt tilbake igjen. Legen min ringte føden for å rådføre seg med dem. Jeg ville snakket med legen om dette og hvis de bagatelliserer det så ville jeg ringt direkte til føden og sagt hva det gjelder og at du føler at du ikke blir tatt på alvor av lege/jordmor. På føden har jeg inntrykk av at de kan mye om dette så der vil du nok bli tatt på alvor.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Okei... da venter jeg til mandag med å ringe til legen, så håper jeg at jeg kommer raskt inn. Ikke noe gøy dette her altså. Takk for svar og råd.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Husker hvor redd og rådvill jeg selv var da jeg en dag begynte å google på svangerskapskløe. Det går nok helt fint skal du se, når du får tatt disse prøvene så er det hjelp å få hvis det nå skulle vise seg å være den alvorlige typen svangerskapskløe. Lykke til og skriv et innlegg om hvordan det går på mandag.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Hei! Jeg har sv.skapskløe, skal på fødepoliklinikk på mandag for utredning. Klør og klør og klør og klør! Holder på å bli gal til tider! Aller værst på kveldene og nettene. Jeg kan stå i dusjen midt på natta, skrubbe meg nesten til blods og bare gråte fordi det er så vondt etterpå... Værst i hender (inni og oppå), under fotsålene, beina og armene. Til del ille på øveste del av ryggen også nå i det siste. Er full i røde "klumper" som er vanvittig irriterende... Har klødd mer enn vanlig i nesten hele sv.skapet, men på siste kontroll sa legen at han ville henvise meg til sykehuset -og dit skal jeg altså på mandag. Hadde sv.skapskløe i mitt 2. sv.skap også - så jeg kjente igjen symptomene denne gang.... Prøvde alt fra allergitabeletter, aloe vera, xcylocain, dietter ++++++ men ingenting som hjalp. Spent på hva de sier på sykehuset denne gangen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå