Gå til innhold

Har deres barn hatt en "trass" periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når startet det? Og hvor lenge varte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det begynner nå... :P Han er 19mnd.

Sååå sint hvis han ser vi ikke har saft i koppen hans,

sååå sint hvis vi skal hjelpe han med maten,

såååå sint hvis vi misforstår hva han vil,

såååå lei seg hvis vi ikke tar han opp- selv om han ser vi lager middag.

Dette varer i mindre enn 1 min, så det er aldri noe alvorlig- han vil bare ha et ord med i laget, noe som jeg forstår godt. Prøver å møte han på midten, og det går godt på frem. Han er så god og snill.. :)

Skrevet

Ikke enda. Hun er to og noen mnd. Regner med vi ikke slipper unna, så nyter tiden nå så lenge det varer:)

Skrevet

1 mann startet d når han var 21 mnd ca

2 mann startet d allerede når han var 13 mnd, så blir spennende fremover. han er en veldig sta gutt med ett sinne som en lemmen.

*Han skal ikke skifte bleie

*ikke stelle seg

*ikke ha hjelp til å spise

*ikke gjøre som noen sier hehe

Men han er heldigvis som en drømm i bh,trøster meg me d. men han hyler,skriker,biter og kliper vist vi ikke forstår han. særlig til storebror på 3.

Men han har gode dager å da, å han er en skikkelig sjarmis. D går nokk over ettervert,sjøl om d kan vær litt tøft mens d står på.

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Eldstejenta er 4 år og hun kan teste grenser så det holder:)

Liker ikke å kalle det trass, da vi er av den oppfatning at det er sunt at de tester ut ting og grenser. Er med på å utvikle dem som individer og til å få sin egen personlighet.

Jeg vil mye heller ha en unge som tester ut og ikke bare godtar alt hun blir fortalt etc, enn en som bare dilter etter og lar "alle" bestemme over henne.

Synes det er godt å se at hun klarer å tenke selv og at hun har sine egne (noen ganger sterke) meninger. Det gir hennes selvtillit å se at hun kan være med på å påvirke f eks lek i bhg, bli hørt på sine ting osv.

Hun er like sta som meg innimellom, så vi har da noen diskusjoner, men trass? Nei, det vil vi ikke kalle det:) Normal, sunn utvikling:)

Jeg er selv oppdratt til å si og gjøre hva jeg mener. Innen rimelighetens grenser selvfølgelig. Vi har alltid hatt flotte diskusjoner hjemme, og alltid blitt tatt med på råd etc hvis familien skulle gjøre noe, eller noe skulle bestemmes.

Skrevet

Liker ikke ordet trass jeg heller, det var derfor jeg satte det i hermetegn=) Jenta mi på 3 har hatt en liten periode nå...litt morsomt og litt slitsomt. Interessant å se så mye temperament i en så liten kropp;-)

Skrevet

La oss kalle det trass eller sjølvstendigheit eller sinne eller whatever:

Ja. Starta i 2 1/2 års alderen og har vart til godt over 3.

Skrevet

Hadde første skikkeleg raserianfall då han var ca 2år og 3 mnd. Då ville han IKKJE sitte i vogna mens vi gjekk på tur, han ville IKKJE gå, han VILLE ha eplet sitt, han ville IKKJE ha eplet sitt, og endte opp med å ILSKRIKE heile vegen bort til foreldra mine (tar vanlegvis ein time å gå, tok betydeleg lenger den dagen).

Etter det har vi hatt hatt voldsomme raserianfall (kva som helst kan utløyse det, og det er IKKJE mulig å forhindre det, snakke fornuftig eller diskutere med han) med større og mindre hyppighet. På det verste kvar dag, på det beste kanskje ein gong i veka. No er han tre år og 1 mnd, og eg trur (håpar inderleg) at vi har nådd toppen, og at det går nedover igjen heretter.

Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, herrejesus ja! Vi er midt inne i den. Selv om jeg studerer psykologi og vet aldri så godt at dette er sunn oppførsel må jeg si han går meg på nervene noen dager. Som idag. *slitsomt*

Skrevet

Å, ops glemt å si at det startet da han var nesten to og nå er det gått 6 mnd.

Skrevet

Tror gutten min har akkurat har startet en trass. Han er 20 mnd og blir så sinna for ingenting. Slenger seg på gulvet og skriker til han nesten mister pusten.

Skrevet

Ja.... Og jeg gidder ikke å si noe annet enn *sukk*..

Skrevet

Min er snart 19 mnd og har hold på ett par mnd nå.

Blir så sinna om han ikke får viljen sin ,kaster seg ned på gulvet og hylskriker i alt fra 2 min til en time.Kaster ting .Her for en liten stund siden var han sinna på meg ,så da gikk han ut i kjøkkenskapet og fant seg et lokk og kastet det ut i stua .hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...