Børnbøøøøørn 2 barnsmamma :) Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Hvis man er gravid ?
Babyønske �� Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hvis det er hos tannlegen du tenker på, så kan man det. Røntgen hos tannlegen er så konsentrert om et lite område at det har lite innvirkning på resten av kroppen. Dessuten får man et blyteppe/krage som beskyttelse dersom man sier fra om man er gravid. Jeg tok selv røngten hos tannlegen tidlig i 2 trimester, og tannlegen min forsikret meg om at det var trygt. Bedøvelse mener jeg også ha hørt er greit...
Ayka 09+13+14 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Bedøvelse ved jeg ikke så veldig mye om... Ang.røntgen...er det noe som man absolutt må ta,så gjør man selvfølgelig det. Men da bruker man blyfrakk-gjerne dobbelt opp med blyfrakk. Hvis det er snakk om røntgen i mageregionen,så er jeg usikker på hvordan de gjør det... Så lenge man kan unngå det,så røntge man ikke.
Yarn Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Tannlege? Jeg var hos tannlegen før jeg visste jeg var gravid, men jeg mistenkte det, så jeg sa i fra. Han mente da at det ikke var noen fare å ta røntgen, iallefall siden det ikke var bekreftet. Jeg måtte inn igjen for å fikse et hull, da visste jeg at jeg var gravid. Da valgte han å ikke ta røntgen siden det var bekreftet graviditet. Når det gjelder bedøvelse, sa han at den bedøvelsen han brukte på meg, ikke var farlig i 1.trimester, men kunne være litt farlig i 3. trimester. Jeg tror det finnes ulike typer bedøvelse, og det er best å ta opp med tannlegen din. Er det røntgen andre steder på kroppen, hadde jeg iallfall valgt å ikke ta. Ellers så er det i 1.trimester (mulig også 2.) det er kan være mest skadelig.
dinadina Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 I mitt første svangerskap måtte jeg ta røntgen av bekkenet siden babyen lå i seteleie.
Ayka 09+13+14 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Da var du sikkert et godt stykke på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå