Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Driver og planlegger småtroll, og er veldig usikker på om jeg skal droppe ammingen for å unngå kapsling eller ei. Kan ikke tenke meg et liv uten mine nye fordeler, så kapseldannelse vil virkelig være krise for min del. Tidligere viste jeg meg knapt nok naken for meg selv i dusjen, mannen min fikk verken se eller røre. Han måtte holde seg langt unna brystene mine, ellers ble jeg bare sur og lei meg. BH-en var fylt med flere silikoninnlegg, noe såm gjorde brystene røde og såre. Tanken på mine bitte små bryster knagde på selvtillitten min hver eneste dag, knapt nok en dag uten at jeg felte en tåre eller fler. Nå kan jeg endelig være meg selv og slipper å tenke på å skjule mine små bryster. Det er helt fantastisk. Ekteskapet er 100 ganger bedre, ja livet i seg selv er endelig verdt å leve. Det høres sikkert sprøtt ut, men det var det som skulle til for at jeg skal ha det bra. Går fortsatt ikke med dype utrigninger eller sexy kledd for å vise meg fram, men jeg føler meg kvinnelig. Har et mye mer avslappet forhold til kroppen min. La foresten inn 250 cc, ikke så mye, men nok til å øke selvtillitten min mange hakk. Så, jeg vet rett og slett ikke om jeg tørr å amme. Hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei! Jeg har silikon, men har valgt å amme allikevel. Føler du og jeg har hatt det litt likt:) Fikk lagt inn 250 cc for ca et års tid siden etter amming av min første sønn, og har nå fått en sønn til for seks uker siden. Ammingen går kjempefint, og puppene er ikke mer vonde enn de var første gangen. Dette kan jo være pga at jeg ikke har lagt inn så altfor store innlegg. Foreløpig kan jeg ikke se noen forandring på brystene, de er like fine som når de var nyopererte:) Jeg gikk jo inn med innstillingen at hvis de endrer seg for mye er det jo bare å fikse på dem på nytt etter ammeslutt, men tror faktisk ikke dette skjer. Føler også at det er mye lettere å amme med silikon enn uten, det er alltid melk til babyen, kjempelett å få ut melken:) Det har kanskje litt med hvordan man så ut før, jeg er tynn og hadde nesten ikke pupper i det hele tatt, helt GRUSOMT! Så nå er de liksom perfekte, ikke så mye fett på dem i utgangspunktet. Håper du velger å amme allikevel, det er jo det beste for barnet:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 hei og takk for svar :-) Så bra at det går bra med deg. Må føles utrolig godt . Så du ble altså gravid ganske fort etter operasjonen? Er bare redd for at jeg skal få kapsel, siden de sier det er stor sjangse for å få kapsel igjen dersom man først har fått det en gang. Om puppene ikke blir like fine i fasongen er ikke så farlig, med kapsel virker litt mer skummelt. Ny operasjon i seg selv er greit nok, det skal nok gå bra. Ting går seg visst fortere til igjen også hvis man har vært operert før. Min kirurg, Erik Dillerud mente det var større sjangse for å få kapsel om man ammet lenge, over 3 mnd. Men har jo også lest om de som har fått kapsel etter bare 1-2 mnd. Vil gjerne høre hvordan det går med deg framover :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå