Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg synes alt som skjer på julaften er kos Å lillejulaften er også veldi kos å alle de middagsselskapene vi er på i mellomjula er kosli Det jeg ikke synes er så kos er at jeg ESER ut i jula... Men, men... det er jo en gang i året
*gruffalo* Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Synes morgenene er noe av det koseligste med hele jula, hehe;) Føsrt julaften hvor vi sitten i pysjen til langt ut på dagen og ser på tv. Og føste juledag sløver vi rundt og sjekker alle gavene vi (eller...ungene) har fått!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Tilbringe masse tid med familie og venner. Spise god mat, og kose seg lenge ved matbordet. Se øynene til sønnen når han står opp juleaften og ser alle pakkene som ligger under treet å venter. ) Syns også det er koselig å bruke lang tid på å åpne pakkene, en av gangen slik at alle ser hva de andre får.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Tror faktisk jeg liker alt med jula, har vanskelig for å velge ut en spesiell ting.. Liker å være masse sammen med familien. Masse god mat, masse godt på tv, ingenting som må gjøres annet enn å kose seg. Liker førjul stria med å handle gaver og gå i kalde julepyntete gater, liker å lage julepynt med barna. Liker å handle julegaver til barna. Liker å se når barna åpner julegavene og når de venter spent på nissen og når han kommer.. osv osvosv..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Synes samholdet i jula er det fineste. Liker også å gi og få julegaver. Kanskje jeg må jobbe hele denne jula. Synes liksom hele jula blir ødelagt da, men noen må jobbe, og jeg slipper nok ikke unna jeg heller. Hvis jeg klarer å ordne meg fri noen dager skal vi feire julaften med samboers familie, blir litt rart det, men man må jo dele på seg.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Liker forventningen som sniker seg innpå en sånn rundt st.Lucia (kommer tidligere hvis det er skikkelig hvitt ute i desember). Liker at folk (utenom i overfylte stressede butikker) er kosligere og litt høfligere mot hverandre - sånn opplever jeg det i hvertfall. Ellers gleder jeg meg til å synke ned i sofaen lille julaften når siste rest av pynting og rydding er gjort og jeg kan nyte litt gløgg med noe godt i og se grevinnen og hovmester'n. Legger mye arbeid i å finne gaver jeg tror alle jeg gir til vil like så det er alltid spennende å se reaksjonen deres når vi pakker opp. Vi bruker også lang tid med pakkeåpningen. I år blir det vel i to omganger for småen må få sine før han legger seg. (Han synes vel innpakkingspapiret er mest spennende i år, bare 9 mnd )
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 At vi som familie kan roe ned, spise en god frokost sammen hver morgen, og ha tid til å besøke/få besøk av slekt og venner
Gjest Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Jeg digger hele desember! Alle forberedelsene, gleden og forventningen. Når roen senker seg på lillejulaften, og man er ferdig med alt! Det å stå opp på julaften! Maten, pakkene og den gode familiestemninga. Det samme på 1. juledag! På 2. juledag treffer vi venner og på 3. juledag, da er det fest :-) Resten av jula er avslappning. Jeg har bare gode minner fra jula! Var som regel syk jeg da....influensa, halsbetennelse o.l. men har bare gode minner likevel! Jeg har supre foreldre som har gitt meg og mine søsken den gleden ved jula! Så nå gleder jeg meg til å videreføre tradisjonene til vesla og storebror :-)
~~DoraDora~~ Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 De spente barna... At familien treffes... At det er så koselig pyntet...
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Pakke inn julegaver, pynte til jul, at hele familien samles ofte, juleaften når barna er så spente og det kiler i magen. Og ikke minst: Når jula er over er det 1 helt år til neste gang!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå