Gå til innhold

Jeg er egentlig veldig konservativ og gammeldags, flere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener egentlig at samfunnet var best før uten alle skilsmissene, sexfokuseringa, ja jeg mener rett og slett at barna hadde det bedre før når mor var hjemme.

Nå blir de jaget ut i barnehage og det er andre som oppdrar dem, foreldrene ser de knapt nok. :(

Også liker jeg ikke den nye levestilen med dine, mine og våre barn. Det synes jeg nesten er det verste av alt. Slike mennesker som skaper det til slik er jo med på å ødelegge neste generasjon! Jeg håper inderlig at mine barn ikke treffer barn fra slike familier og gifter seg med, da har han,hun jo stor sjangs for å ende opp slik selv. Dette går jo i arv! Terskelen for å skille seg er jo ikke særlig høy dersom en kommer fra en slik familie der skillsmisse er godtatt.

Ingen som tør å si at de egentlig er helt enige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tør å si at jeg er absolutt uenig. og må samtidig si at jeg ikke håper mitt barn møter noen av dine barn...maken til sneversynthet..det går jo i arv...

Skrevet

Hadde jeg vært enig hadde jeg lett tørt å sagt det... men nå er jeg ikke det... ;)

Skrevet

Det er selvfølgelig trist med skilsmisse og det kan selvfølgelig fort bli mange personer å forholde seg til i en såkalt "moderne" familie, men. Og det er et stort MEN. Dersom et ekteskap ikke fungerer, er det enda tristere om de ikke skulle skille seg fordi det ikke ville blitt akseptert av familien!!!

"Terskelen for å skille seg"? Jeg tror ikke NOEN bare går hen og skiller seg, uten å tenke på at det får konsekvenser for barna (ikke hvis de er noenlunde normale i hvertfall). Og at dette er noe som går i arv?? Hallo?! Om noe, så tror jeg at skilsmisse heller fører til mindre tro på ekteskapet som samlivsform.

Skrevet

Og du tørr i grunn ikke si det selv heller HI - du har jo signert med anonym ;) - det blir ganske komisk...

Skrevet

Ofte er det bedre at foreldrene skilles, til tross for at det er vondt og vanskelig.. barn merker fort når det er noe galt.. og da er det bedre å bare bo hver for seg, enn å f,.eks drive å krangle hele tiden..

Jeg er jo enig i at skillsmisser er trasig, men man må jo faktisk kunne se an situasjonen. Og det er nok IKKE sånn at alle par var lykkelige livet ut før i tiden.. de bare holdt ut.. og tenk så mange som bare har bitt det i seg - fordi det var "synd" å skille seg.. det er jo ikke bra det heller, er det vel? Vi er ikke mindre lykkelige nå, vi bare har en litt større frihet til å velge hva vi vil gjøre med livet vårt.

Og det med at mor skal være hjemme - jeg er enig i at 10 mnd er aaaltfor tidlig å begynne i barnehage.. egentlig skulle man hatt mulighet til å være hjemme med barnet iallefall i 1,5 år, før man måtte ut i arbeid igjen. Desverre er det sånn at man som oftest ikke kan velge dette, for å overleve økonomisk. Det er nok MANGE som setter ungene i barnehage, selv om de innerst inne ville være hjemme lenger. Og alle barn har godt av å være sammen med andre barn, lære seg sosiale regler, utvikle seg og vokse. Har aldri hørt om noen barn som absolutt ikke trives i barnehagen. Kanskje de gråter så lenge mamma hører - men straks mamma er borte - så er poden i full sving med lekekameratene. Barna er jo trygge i barnehager, så er jo ikke synd i dem, absolutt ikke. Man bør se på det som en berikelse, ikke som noe negativt!

Skrevet

Og når det gjelder mine, dine og våre barn.. hvis du var gift, hadde barn og alt skjærte seg.. og dere skiltes.. ville du da gitt opp kjærligheten? Ville du heller satt deg ned å synes synd på deg selv som ikke fikk oppleve den store kjærligheten som varte livet ut? Ville du ikke prøvd å lete igjen?

Og iallefall, hvis du fant deg en mann du likte godt.. og som likte deg.. ville du avvist han, fordi det da blir "dine" barn og ikke deres?

Dagens samfunn er bare sånn.. synes det er bedre at folk faktisk finner hverandre, enn at man skal sitte singel resten av livet bare fordi det blir rot i systemet..

Og når det gjelder sexpress.. så ja, media er noe dritt, og gjør så absolutt noe med holdningene og ønskene våre. Men selv om jeg ser noen ha sex med støvletter på - så er jeg ikke så.. ja, hva heter det.. at jeg selv må gjøre det samme.. de fleste klarer jo å sortere ut hva som bør berøre en og hva som absolutt ikke er verd å bry seg om..

Skrevet

Statistikken viser at skilsmissebarn skiller seg selv fortere selv. Jeg er heldigvis fra en familie der ingen er skilt, bare søstra til mannen min. Og hun har hele mine dine våre barn pakke, nei takk sier jeg. For et styr - biomor, bonusbarn, hvem som besøker hvem til jul.... Bare å organisere ferie for alle 4 barn (hun har 1 med mann 1 og 2 med mann 2, mann 2 har 1 barn med sin eks og 2 med sin nye) involverer tidplan for 6 voksne siden alle har jo nye partnere.

Neida , får helt noia ved tanken. Husker veldig godt årene mamma var hjemme med oss. Tror ikke mange barn har samme gleden, men så var det jo også mer vanlig. Tror nemlig ikke det er så mange lekekamerater lengre før kl 16....

Skrevet

Jeg har heller ikke vokst opp med skillsmisse, og er selvfølgelig lykkelig for at mamma og pappa fortsatt holder sammen!

Men det er ikke for alle det funker sånn.. jeg har verdens beste samboer (som sikkert alle sier om sine kjære) og skulle jeg virkelig droppa han fordi han har et barn fra tidligere forhold, som skar seg? Velvel, jeg unner meg selv denne lykken! Og selv om jeg innerst inne skulle ønska at vi bare hadde felles barn - så er nå bare situasjonen sånn, og det er ikke noe jeg kan gjøre for å forandre det!

Skrevet

Jeg er glad jeg har såpass modne foreldre som tørr å skille seg når ting ikke fungerer og det er til barnas beste. ja for det er faktisk derfor mange skiller seg. Vil heller ha lykkelige foreldre enn ulykkelige som bare krangler og holders sammen fordi andre mener det er best. Tror ikke du helt du vet hva som foregår i de tusen hjem du lille jenta mi. Bare fortsett å leve i din lille fantasiverden og tro at alle er lykkelige så lenge de er gift.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI!

Dessuten syns jeg det er helt teit at folk skal komentere at man ikke bruker nick når dette faktisk er et anonymforum! Kom dere ut herfra da hvis dere forventer nick :)

Skrevet

greit nok at det er et anonymforum. Men når man kommer med utsagn og spør om folk tørr si seg enig så syntes jeg man skal ha såpass ryggrad at man kan stå for de selv også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...