~sjiraff~ Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Eller om det er frekt å handle mye da det er tilbud som det ble skrevet. Jeg synes ikke det er frekt å handle da det er tilbud. Derimot synes jeg egentlig at det er litt flaut... Vet ikke hvorfor, men jeg synes det er pinlig å hamste tilbudsvarer. Samtidig som jeg synes det var drit flaut å stå i røykskadesalg på HM (70 % på hele butikken). Flere som er som meg? Og noen som kan få meg til å innse at det ikke er flaut å være økonomisk..?!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Det synes jeg faktisk ikke er flaut i det hele tatt... JA til salg og tilbud :-D
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Hehee, jeg leste opp den andre tråden til sambo, og jeg sa akkurat det samme til han. Det er jo ikke frekt å hamstre, men det er litt småflaut..Virker litt gjerrig, på en måte. Men på den annen side, det er vel ingen som syns det er frekt å hamstre kjøtt i sverige??
meg & to små vampyrer Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Jeg syns ikke det er flaut. Men jeg er vant med å måtte være økonomisk for å si det slik:) Hvorfor er det flaut å betale mindre for en helt lik vare?
~sjiraff~ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2008 Nettopp, vi handler jo i sverige og synes ikke det er flaut. Og jeg handler gjerne på klessalg uten å synes det er pinlig.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Finnes ikkje frekt el flaut å handle på tilbud. Hvis du sto i kø på H&M når det var 70% så var det ikkje bare du som ville ha klær på tilbud så da må det ha vert både frekt og flaut for alle andre som sto rundt deg au!! Eg handlar det meste her i huset på tilbud, alt fra klær, mat til pc og andre ting det måtte vera tilbud på. Eg ser da ikkje nokon grunn til at eg skal betale meire enn nødvendig!!?? Kjøper matvarer som er satt ned med 50% fordi dei går ut om to dagar. Mange fine og gode middagar der gitt. Nå har ikkje me så veldig mykje å rutte med sida eg er student med studie lån og ikkje nokon anna inntekt, så da blir det slik. Og eg kjem til å fortsette med det når eg får jobb også.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Jeg synes også det er pinlig. Dessuten synes jeg de er griske de som knabber alt fra hylla, uansett om jeg skal ha eller ikke:) Altså, hvor mange billige oster trenger en liksom? Finnes jo dem som ikke får opp ræva fra sofaen før de finner tlbudsvarer;)
Sessa ruger igjen... Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Kommer an på mengden varer og hva det er jeg kjøper... Synes det var litt pinlig da jeg kom med handlevognen full av dopapir ut fra mega. De hadde 40 % og jeg hadde kjøpt 9 stk lambi's 12 rullers pakning. Litt pinlig var det også da jeg kjøpte klesvaskemidler på salg for 800 kr eller noe. Det var rimelig mye for å si det sånn, men så slipper jeg å handle det på en stund i hvertfall. Får litt kick av å finne gode tilbud også jeg da. Synes det er kjekt å spare penger på forbruksvarer. Hadde coop obs vært i nærheten så hadde jeg glatt handla til lillegutt skulle begynne med fast føde. (fast food, hehe)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Jeg kjenner følelsen, HI! Synes også det er litt "flaut" å hamstre billigvarer.. Svigermor er helt ekstrem på området, sjekker prisen på absolutt alt og kan gjerne gå innom flere matvarebutikker for å få det billigst mulig. Det er ikke hva vi har lyst på som avgjør middagen, men hva som er på tilbud den dagen. Sambo synes det er flaut å være i butikken sammen med moren sin, og jeg må si at jeg skjønner hva han mener...
Skravlemamman Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Det er selvfølgelig ikke frekt å handle på tilbud, men blir samtidig rimelig oppgitt over folk som kaster seg over det som er billig og hamstrer som om vi var i en krigssituasjon.........riste på hodet.........
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2008 #11 Skrevet 1. november 2008 Nesten slik som på loppis. Det litte grådige dyret i oss kommer hoppende frem;) Aldri i mitt liv trodd jeg skulle bli dyttet overende av knøttsmå damer på over 80 før jeg gikk på et slikt:)
oleanna2005 Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Vi benytter oss av de 40% tilbudene på Mega når det gjelder saft,dopapir,vaskemiddel og det andre de har av ukestilbud. Vi kjøper også kjøttvarer som går ut på dato samme dag når det er nedsatt 50%. Det utgjør mye i løpet av et år,og det penger som vi bruker til ferie,kino og andre fornøyelser!
BEA-77 Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 Syns ikke det er frekt eller flaut å handle noe på tilbud, så lenge det er snakk om normale mengder. Matvarer på tilbud kjøper vi samme mengd som vanlig + litt ekstra. Men jeg ler ofte når jeg ser folk i kø for å få tak i feks kjøttdeig på tilbud og nærmest kaster seg over den stakkaren som kommer for å fylle opp diskene. Deretter går de tre første i køen triumferende derfra, med fulle korger, mens resten står slukøret tilbake. Det syns jeg er frekt og direkte pinlig å se på. Syns mange er utrolig grådige og jeg lurer ofte på om de faktisk har bruk for alt de hamstrer inn, eller om det bare har gått sport i det. (kjenner noen sånne) Syns også det er litt sært med folk som har vaskepulver og toalettpapir lagret for flere år fremover. For butikkene er det vel også et poeng at flest mulig skal få tak i tilbudsvarene, da en gjerne handler andre ting når en først er der. Når noen få reiser med alle tilbudsvarene blir det jo sannsynligvis lavere omsetning totalt sett.
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 1. november 2008 #14 Skrevet 1. november 2008 Jeg synes det er litt småflaut å stå på hodet nedi tilbudskurver å grave, hvertfall hvis det er klær...vet ikke helt hvorfor, føler meg fattig hehe:) Synes det er litt flaut å pante flasker også, hvertfall svære sekker. vet ikke helt hvorfor. . Det er ei dame som bruker å dra på butikken rett ved her jeg bor, det er en bunnpris butikk og de har den regelen at hvis du finner en utgått vare så får du den. også varer som er kommet til best før datoen. Hun går gjennom butikken og noterer ned varer som går ut, og når det er kommet til den datoen de div varene er gått ut ,så kommer hun å henter dem. hun handler ikke varer som hun må betale for, kommer bare å henter varer som er gått ut elles som er kommet til best før datoen. Det hun gjør er jo ikke ulovlig, men hadde det vært meg så hadde jeg vært flau...Og det verste er at jeg vet hvem hun er og hun har absolutt ikke så dårlig råd at hun behøver å gjøre dette...
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Hvorfor i alle dager er det flaut å handle på tilbud. Varene er jo de samme. Eneste jeg mener man skal være litt forsiktig med er å handle seg blind bare fordi det er sååååå billig. (Ikke kjøp varer bare fordi de er billige, men kjøp varer fordi det er noe du trenger eller ønsker deg)
UpsyDaisy Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Ikke bare flaut, men jeg er ikke så fattig at jeg må sloss for å spare noen kroner. Jeg skygger unna såkalte supertilbud for jeg orker det rett og slett ikke!
Alba44 Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 Nei, syns ikke det er flaut å handle på tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå