Plutselig_gravid Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Har så vannvittig med kynnere og nedpress. Føles som at hele ungen skal dette ut jo. Ser helt annerledes ut nedentil. Veldig hoven på en måte og sammentrykt. Er dette normalt eller? Hadde ikke disse problemene med førstemann. Har det noe med at magen min er veldig lav denne gangen? hadde magen ganske høyt oppe med førstemann.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 jeg hadde det sist- og litt denne gangen. sist hadde jeg enormt med kynnere. så lenge jeg stod eller gikk så hadde jeg en lang kynner. magen var kjemep hard og "tung" og den ene kynneren slapp ikke taket før litt etter at jeg la meg ned. hadde også kjempe nedpress, men ikke sånn som når man har pressetrang da. i uke 25 ( tror dte var da det hadde blitt verst) tok jeg en tlf på føden og fikk beskjed om å komme på sjekk. fikk på ctg bånd og de kunne registrere bevegelse, men ikke noe farlig. de målte også livmorhalsen og sjekket meg fo råpning, men alt var fint. så ble jeg sendt på en gåtur, og da jeg kom tilbake kjente de hvor hard magen var osv. ble langt inn en natt til observasjon. hadde sengepåbud noen timer fo rå sjekke om jeg hadde nedpress da også osv. dagen etter hadde vi sammen kontrollen, ctg, underliv og gå tur. ingen forandring. så fikk dra hjem, med beskjed om åringe hvis det ble verre- ikke lov til fysiske aktiviteter (heller ikke sex)og ikke mer jobb. hadde det på den måte helt til en uke før fødsel ( som skjedde en uke før termin). forresten i uke 32, så fikk jeg endel mensmurringer også- og da registrerte de svake rier, men ble da sendt hjem med beskjed at dette ble endten verre=fødsel eller så gikk det over med paracet, skulle ta opptil 8 i døgnet, og fikk enda strengere beskjed om å ta det rolig. nå er jeg 20+2 og har hatt en den kynnere, emn ikke så sterke enda. bare kjenner magen er hardere og blir sliten når jeg går mye. har også hatt noe nedpress de siste dagene, spes hvis jeg sitter på do( bare setter meg, ikke noe mer egentlig) men også nå rjeg går/står. så er veldig spent på hvordan det blir denne gangen :s det at det er mer hovent nedentil kan være pga økt blodmengde i kroppen- trenger ikke ha noe med nedpresset og gjøre. og det at magen er lavere er også vanlig når man har hvert gravid før. hvertfall hvis man ikke er super godt trent.... hjelpes dette ble langt.
Alle gode ting er 3:) Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Alt slikt er sikkert forskjellig fra person til person, men jeg var på sykehuset for en liten tid siden for kontroll pga smerter i magen, og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg fikk nedpress skulle jeg ringe med en gang for da ville de sjekke opp. Så jeg hadde vel ringt å spurt sykehuset om jeg var deg. For å være på den sikre siden, jeg aner ikke om det er normalt eller ikke..
Plutselig_gravid Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Tuuusen takk for svar begge to. Skal til jordmor til onsdagen så kan høre med henne. Jeg jobber i barnehage og er jo derfor i aktivitet hele tiden. Er både høyt og lavt - akkurat som ungene. Håper bare jeg ikke får beskjed om at jeg ikke kan jobbe. Det er store skrekken... Jeg får også skikkelig nedpress når jeg skal tisse. Føler at alt detter ut av meg da. Selv om jeg ikke trykker. Så er jo så klart litt nervøs. Spesielt ille er det når jeg har vært i aktivitet... Nei, får ta det opp med jordmor på onsdag. Blir det verre før den tid tar jeg så klart en telefon til føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå