Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg og sambo er litt uenige om hva vi bør kjøpe til sønnen hans i julegave.. han er 5 år gammel, og bor fast hos mammaen, men er hos oss ganske ofte. Vi skal snart flytte, og da får han eget soverom, noe som er veldig stas. Vi venter baby etter jul, og har mye å bruke penger på, i tillegg til at vi skal kjøpe leilighet. Sambo mener at guttungen forventer leker, noe stort og kult, og veldig dyrt. Jeg mener at vi heller burde prioritere litt annerledes i og med at vi har massevis av ekstrautgifter akkurat nå, og heller burde kjøpe noe han kan ha på rommet sitt. Ikke nødvendigvis seng eller noe sånt. Men f.eks noen tøffe barnestoler, lynet mcqueen-dekorasjoner til veggene osv. Sånne gutteting, som jeg vet guttungen kommer til å sette pris på. Tøffe knagger osv. Jeg mener at en så liten gutt ikke klarer å sortere alle inntrykkene og huske hva han har fått fra hvem, når det er 30 julegaver der de fleste inneholder leker uansett. Er det kjipt å gi en mer nyttig julegave? Jeg mener også at han ikke trenger en svindyr "unødvendig" julegave, da jeg kjøpe han lego til 850 kr i bursdagsgave. At vi heller kan bruke de pengene på noe vi vet vi likevel trenger. Og som likevel blir hans eget. Han er jo ikke så stor enda at han kommer til å tenke "dumme pappa som ikke gir meg leker".. Noen innsyn?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Enige med deg der, er bedre med noe han faktisk har bruk for, unger får så mye nå uansett at de ikke setter pris på det en gang, å ikke husker de hvem de fikk hva fra... Vi kommer nok til å kjøpe noe leke greie til barnet til samboeren min (vet ikke hva praktisk vi kan kjøpe der uansett), men gidder ikke kjøpe like dyr leke pakke til babyen vår f.eks. for babyen trenger ikke det nå alikevell, så da kjøper vi sikkert en lekegringd eller noe sånn fra oss til babyen denne julen.. Er greit å kjøpe noe som de faktisk har bruk for
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Er litt enig med deg, men ikke helt. Her i huset er det alltid pakkene fra mamma og pappa som blir åpnet sist. og de blir alltid husket. Hva med å bare ha med en film han liker sammen med det nødvendige? Trenger da ikke være noe stort.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Altså, tenkte jo selvfølgelig å ha en liten leke sammen med resten da, sånn at det ikke blir helt lekefritt. Men bare en liten ikke så dyr greie. Men barn vet jo ikke akkurat pris på ting uansett. Dessuten driver jeg å lager adventskalender til han, så går jo 2-300 kr bare på det. Så leker, det får han.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 enig med at du gir ham en liten leke ilag med det du syns han trenger til rommet.. han kommer garantert ikke til å huske hva han fikk av hvem uansett! Har en søster som er fem og hun ønsker seg ALT mulig, selv om hun allerede har tusen ting av samme sort.. dem får jo så mye leker uansett.. om han får lego til 850 kroner eller en film han elsker har vel ingen betydning for han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå