snart mor til 3 små Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 ...som har det så slitsomt om dagen!!! Idag får vi besøk, noe som innebærer handling og en liten ekstra rydd og vask i leiligheten.. Vi er ute og handler.. Kommer hjem, og begynner. Jeg begynner og vaske badet, mens han støvsuger leiligheten. Må også nevne at leiligheten er av ganske grei størrelse. Han blir ferdig med å støvsuge idet jeg er ferdig med badet, og jeg setter igang og rydde matvarene inn i kjøleskapet, mens han hopper i dusjen. Går inn på badet, han står i dusjen dritfornøyd.. Så spør jeg om han har god samvittig for at han står der mens jeg skal fortsette og rydde? (Som i praksis vil si tørke støv, brette klær (som er 90% hans), gå med søppel, vaske gulvet, bytte sengetøy osv.. Da klarer luringen å si: "HÆÆ??? Nå har jeg vært dritflink å støvsuge HELE leiligheten dritbra, og du bare klager?? Du har jo bare vært og kost deg på badet mens jeg støvsuger, også klager du??!?!?! " Da lurer jeg.. Er det flere her som koser seg med å stå og skrubbe toalett eller?? Så setter han seg i sofaen med pc'en i ti minutter, mens jeg fortsatt går og rydder og vasker, og plutselig ligger han der og sover.. Uff, han er jo sikkert såååå sliten av å støvsuge tenker jeg!!! Stakkars mann!! Har for øvrig aldri sett noen støvsuge så dårlig før. Vet at han kan myyye bedre, det har jeg sett flere ganger før.. Og siden jeg påpekte det fikk jeg rett og slett beskjed om å gjøre alt neste gang. Så her har jeg gått i en time ekstra for å få det greit.. Og rekker selvfølgelig ikke å dusje fordi besøket er her om 5 min... Kunne seriøst slått han i hodet med noe hardt... Er det mulig.. Ikke det at vi som gravide skal få noe spesialbehandling, men forventer litt hjelp da... Nå er jeg sliten i ryggen og hodet, og vil egentlig bare legge meg.. Blæh... Måtte bare få det ut, det var jammen godt!! Ha en fin kveld jenter ;o)
solstråle :) Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Haha Kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Skal virkelig ikke mye til før disse mannfolka våre ligger helt utslitt på sofaen.. Bare det å tenke på å gjøre litt husarbeid gjør at de må legge seg nedpå litt og ta en pause Jaja, håper du fikk en fin kveld likevel
RogerWaters Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Jeg kan gi deg en alternativ versjon: Dere er ute og handler. Han klager på at du bruker så lang tid på å handle. Dere kommer hjem og begynner med rengjøringen, som var helt ukjent for ham og sikkert unødvendig fordi det er rent nok. Men han gidder ikke å krangle, så han støvsuger hele leiligheten mens du tar badet. Når du er ferdig på badet tar han seg en dusj før gjestene kommer. Mens han står i dusjen, kommer du inn på badet kjefter fordi han dusjer, uten å tenke på at han faktisk ikke vet at du vil ha tørket støv, skiftet på sengene, ha gulvet vasket og klærne foldet og lagt i skapene. Siden du er i så strålende humør setter han seg ned i sofaen med pc-en og driter i resten. Siden du er gal i hodet og påpekte at støvsugingen var elendig, får du rettmessig beskjed om å gjøre det selv neste gang.
snart mor til 3 små Skrevet 4. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2008 For det første, vi brukte ca 10 min på å handle. Hovedgrunnen til handlingen var i hovedsak fordi han ville ha cola. Hvis mannfolka ikke klarer å være i butikken i 10 min så har de et problem.. For det andre visste han like godt som meg at vi skulle gjøre rent i leiligheten. Som for øvrig så helt jævli ut. Dessuten kjeftet jeg ikke på han, det var et enkelt spørsmål om han ikke skulle hjelpe til, noe han ikke hadde tenkt til siden han liksom hadde startet med vasken mye før meg mens jeg liksom hadde kost meg på badet. Noe jeg forklarte at ikke var tilfelle. Skulle bare ha frem at enkelte mannfolk er så fryktelig flinke til å hjelpe til, han tror av en eller grunn av gravide kvinner er superkvinner.. Hadde ikke skadet å spørre om å hjelpe til... Gal i hodet kan du være selv!
svirrehodet Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 jeg eeer då glad at det ikke er meg:o) jeg får beskjed om å sette meg ned å slappe av mens han fikser, rydder og vasker.. får gjerne en lien fotmassasje etterpå.. men til gjengjeld gjorde jeg veldig mye i begynnelsen, siden jeg visste vi kom til et punkt der han måtte ta hovedansvaret.. nå er det ikke lenge ign, og jammen er han flink!!! står opp tidlig og vasker dersom jeg har fri.(han veit jeg begynner å vaske dersomjeg har fri, så da står han opp klokken 7 for at jg skal slappe av! åhh, er herlig å skryte litt også av mannen sin:o)
snart mor til 3 små Skrevet 5. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2008 Herreguuud så misunnelig jeg ble nå.... Heldige deg.. ) Tror stort sett kvinner og menn er ganske forskjellige der, min kjære er som flertallet, (tipper det er flertallet i hvert fall), og ser ikke det rotet jeg ser.. ) Kom hjem til ryddet leilighet og blomster pluss bamse og en tur til Bali idag..(Bursdagsgave..) Så nå skulle jeg ønske jeg ikke ble så sint.. Hehe.. Men det må være lov med alle disse hormonene! )
LabbogLine Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Herregud, kjenner meg sååååå godt igjen i det du skriver:) Tror rett og slett mannfolka ikke ser hvor mye tid vi bruker på småting, så når de har støvsugd hele gulvet (og deeeeeet er et stort gulv altså, hehe) så har de gjort en kjempebragd.. har stått på kjøkkenet mang en kveld og rydda opp mens han har hatt pcen i fanget, tror ikke han har enset hva jeg har holdt på med engang.. mens vi kvinner ikke har samvittighet til å sitte i ro i 5 minutt mens han gjør et eller annet husarbeide alene før vi iler til og hjelper ham... tror nok dette er en gjenganger i mange hjem jeg. Vi er vel rett og slett forskjellig av natur:)
CrazyAngel Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Hahahahaha, de mannfolka, de mannfolka. ;-) Jeg kjenner meg da litt igjen, jeg gjør det. Men jeg skal også helt ærlig innrømme at jeg har en type som gjør alt han kan for å hjelpe til. Han er ikke vant til de rutinene jeg har i huset mtp rengjøring og div. Han er vant til å ta alt når det er helt krise. Mens jeg er mer vant til å ta litt hver dag for å prøve å holde det så ryddig som mulig. Dette være seg klesvask, gulvvask, støvsuging, støvtørking, rydding osv. Stakkars fyren min greier jo ikke henge med på tempoet mitt! Nå har jeg to unger fra før også, mens han var uberunkar da jeg møtte han. :-P Men han gjør alt han kan for å tilpasse seg. Han styrer med mine unger, han rydder, han lager mat...han prøver alt han kan. Foreløpig greier han ikke henge helt med, men jeg kan heller ikke si han ikke prøver! Jeg er kjempestolt av han. Gutta vil egentlig gjerne hjelpe, er min erfaring. Så lenge de får oppmuntring og skryt for det de gjør, gjør de det gjerne igjen! -Akkurat som oss egentlig :-P Hehehe. Men de kan jo ha dårlige dager de også. Iblandt er de bare ikke særlig motivert. Det er frustrerende for oss huskjærringer som står i uansett form for å imponere gjestene, men vi bør muligens ha litt respekt for dette vi også. Vi er bare forskjellige! :-) Gutta ser ikke like stor viktighet i et støvfritt hjem for gjestene sin del, slik som vi gjør. De har litt andre prioriteringer. :-)
Bøtteknott Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Hos oss er det faktisk omvendt.. Han er kjempeflink, mens jeg ikke er fullt så kjempeflink. :-) Men jeg prøver å holde tempoet hans innimellom, men er litt mer av den bedagelige typen som heller vil kose meg enn å rydde hele tiden. Jeg koser meg i et ryddig hus, men skulle ønske det fiksa seg selv innimellom..! :-) Men jeg blir flinkere etter hvert, dere skulle sett meg for 7 år siden.. Men både før og nå er jeg veldig opptatt av at huset skal være strøkent når vi har gjester. Og det er han også! Heldigvis! :-) (godt vi ikke har gjester så ofte.. he he..)
zitapus Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Ja, de mannfolka kan man irritere seg grønn over. Jeg har resignert på SÅ mange felt at det til slutt har blitt en selvfølge at jeg gjør 90%. Han støvsuger pga min bekkenløsning (men støvsuger bare der gulvet er åpent, ikke bak og under ting), siden han aldri har lært å vaske fant vi ut at vi skulle ha vaskehjelp. Etter å endelig ha funnet en venninne som kunne vaske, har jeg nå ventet i 2 måneder på at hun skal kunne komme, enten er hun syk eller har sykt barn eller vi er syke eller hun har ikke bil osv. Jeg gjør alt det andre, i går krabbet jeg rundt på gulvet og plukket opp leker, mens han satt i sofaen og leste avisa. Det værste er at jeg skjønte ikke før etterpå at det absolutt ikke skal være slik. Jeg har ikke noe problemer med å ta min del, men han kan jo sette i oppvaskmaskina en gang i blandt. Klærne hans nekter jeg å gjøre noe med, men da må jeg også finne meg i at de flyter utover soveromsgulvet. Her om dagen skulle vi ha selskap og jeg holdt på i flere timer kvelden før med baking og matlaging. Det faller ham ALDRI inn å spørre om jeg trenger hjelp. Jeg er meget fleksibel med rydding og slikt, har for leeeenge siden innsett at huset mitt aldri blir strøkent. Men det er jo koselig å ha det litt ryddig en gang i blandt. Orker bare ikke krangle på det, så det meste av slike irritasjonsmomenter går ham hus forbi. Skulle bare ønske at han en gang i blandt fant ut at hun kunne gjøre litt, eller i det minste gjøre ting når jeg ber om det, ikke etter at jeg har mast på det i en uke...... Sukk.....!!!!
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Hos oss så er det jeg som gjør det meste. jeg går hjemme pga dårlig kropp så jeg tar meg av de daglige gjøremålene og middags laging. Liker at det er orden hjemme så slipper jeg å fyke rundt når det kommer gjester. Greit å ha litt å gjøre når jeg bare går hjemme også.. Men i helgene får han ta sin del han også...
Gjest Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 uffda.. Ikke koseligt å ha det slik.. Min mann er veldig hjelpsom og hjelper til med alt jeg ber han om. Så jeg er heldig der.. Vet mannen din hva det vil si å gå gravid og få ryggsmerter+++? Neste gang kan du pent si til han at han skal vaske doen og det skal være skinnende rent der. Og du kan støvsuge istedet. For du vet hvor utrolig slitsomt det er for han å støvsuge. Og med en gang han er ferdig med doen, kan du be han om å brette klær, sette på plass varer, tenne lys omkring i leiligheten og ordne maten mens du tar deg en velfortjent dusj etter den slitsomme støvsugingen.. Eller du kan være litt ondskapsfull mot han en helt tilfeldig dag. Late som at du har veldig vondt i ryggen og i magen. Spørre han med tårer i øynene om han kan lage mat til deg. Be han hente vann til deg og bare ligg utstrakt på sofaen... Be om alt mulig som en halv sitronskive til vannet, en te istedet for vann, sjokomelk med isbiter.. Få han til å løpe maraton mellom kjøkkenet og stua.. Og hver gang du må på do, må du passe på at han MÅ hjelpe deg til toalettet og at han hjelper deg fra toalettet igjen.. Lag lyder som viser at du har det vondt.. Gråt og si at han ikke er glad i deg fordi han ikke lagde sjokolademelken slik DU ville ha den... Om du gjennomfører en hel dag med dette.. Så neste gang dere skal vaske igjen.. Trenger du bare å si "auu.. ryggen begynner å gjøre vondt, håper jeg ikke må bli sofaliggende som den dagen, husker du kjære" så kommer han til å stå på pinne for deg.. DET har han neppe lyst til å oppleve igjen. Meeeeen dette er jo bare fantasien min som løper løpsk sikkert.. Er så trøtt nå og får ikke sove..
veslemy88 Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 huff.. Jeg skulle ønske noen kunne hjelpe meg noen ganger med og rydde og vaske.. Forloveden min tar bare kjøkkenet, det er fordi jeg har forklart han mange ganger og bevist han at jeg ikke orker. Så fort jeg tenker tanken på og gå inn på kjøkkenet så brekker jeg meg, å spyr jeg når jeg kommer inn der. Ellers så må jeg ta resten i leiligheten. Soverom, gangen, badet og stua..... Det er slitsomt for en som begynner og få bekkenløsning!!! Dere er heldige jenter som har gutten/ mannen deres til og gjøre litt mer enn det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå