Gå til innhold

Ketolysekur mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort dette til tross for advarsler om at man ikke skal slanke seg aktivt når man ammer? Er fullt klar over at toksiner lagres i fettet og frigjøres når fettet forbrennes. Likevel lurer jeg på om noen har gjort dette og vil dele sine erfaringer anonymt. Spørsmål som ønskes belyst er: Hvor tung var du i utgangspunktet, hvor lenge gikk du på kuren, hvor stort vekttap opplevde du, og fikk det konsekvenser for ammingen og barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode tips: vent til etter ammeperioden. Det er ikke så lenge. Eller slutt å amme, dersom vekten din er viktigst for deg.

Jeg er totalt imot slanking i svangerskap og ammeperiode, som du sikkert forstår.

En annen ting er jo å spise sunt og variert, men litt mindre enn det du spiser til vanlig. Og kutte sjokolade. Da vil du gå ned på en naturlig måte, som gavner både deg og barnet i det lange løp.

Skrevet

Du kan godt spise litt mindre karbohydrater, og ellers kutte ut snop og andre usunne ting så du går ned i vekt. Men du skal ikke la kroppen gå i ketose når du ammer!

Jeg slanket meg mens jeg ammet ved å øke aktivitetsnivået, spise mindre og kutte ut snop i hverdagen. Gikk ned ca 10 kg. Da var jeg nede på samme vekt som jeg var før svangerskapet (65kg og 174 cm høy). For meg var det viktig å ikke gjøre dette første månedene etter fødselen, da går man jo gjerne litt ned av seg selv også. Jeg gjorde det etter at barnet var 5 mnd gammel og også fikk litt fast føde i tillegg til amminga. Merket ingenting på melkeproduksjonen eller ungen. Jeg ville heller ikke gå ned mer i vekt enn jeg hadde gått opp i svangerskapet, jeg tror ikke det er bra og slanke vekk "gammelt" fett fra før svangerskapet når man ammer, det kan man ta etter ammeperioden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...