Gå til innhold

Ingen kostnader under svangerskap, sant??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått en regning fra legesenteret mitt idag på forbruksmateriell. Hadde gynekologisk undersøkelse både på etterkontroll etter sist fødsel, og sist jeg var hos legen under dette nye svangerskapet grunnet blødninger.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke skal betale denne og at det skal være gratis. Men bare for å sjekke med dere, skal også høre med NAV.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen leger tar betalt for forbruksmateriell..Andre ikke. Jeg måtte betale for druesukkeret jeg brukte under glukosebelastningene jeg har tatt (forøvrig det dyreste sukkeret jeg noen gang har kjøpt!!). Mens andre steder betaler man ikke for noe :)

Skrevet

Jeg måtte betale for forbruksmateriale da jeg to GU hos legen ved første kontroll da jeg var blitt gravid.

Skrevet

Er mange plasser man må betale for utstyret de bruker.. jeg har betalt ca. 30 kr for materiell etter alle mine sv. kontroller, men etter jeg fikk ny lege da fastlegen min gikk ut i permisjon betaler jeg plutselig ingenting(selv om det er på samme legekontor!). så er nok forskjellig praksis fra lege til lege..

Skrevet

hei!

Har ikke måtte betale noe for gu undersøkelse eller noe annet. Man hører jo at svangerskapsomsorgen skal være gratis.Vet at det var en som hadde fått regning på henvisning til ultralys. Så da svaret fra jordmor at hun ikke skulle betale for det. Regner med at det skal være slik med matrialet som brukes til undersøkelsene også. Det er jo en del av svangerskapsomsorgen.

Men hadde for å være sikker tatt kontakt med nav. Selv om det somregel ikke er mye ên betaler for det, så er det litt prinsippsak mener jeg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...