Gå til innhold

kiss2 syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært borti dette før. min jente på 8 uker har fått d. noen her med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dattera vår hadde det,men det ble dessverre ikke oppdaget så tidlig som deres. Hun var 5 mnd da vi startet med behandling hos Ute Imhof og Marc de Decker på Barneklinikken i Oslo. Hun var vel der på 4 behandlinger,manuellterapi og ble vist øvelser vi skulle gjøre. nå er hun 15 mnd,og bra,men kan fortsatt bli skjev i nakken ved sykdom.

Vet ikke helt hva du er interessert i å vite...

Skrevet

er d alle som får vari men? var jenta de urolig som baby. sov lite av gangen. skrek mye? vanskelig å få til å sove? skjønner ikke hvordan jenta mi kunne fått d. hun har ikke hatt d trangt i magen.hun var lita å jeg er høg og hadde bra med mage. var veldig aktiv i magen hele svangerskapet. fødselen var helt grei. kom på ei press rie. så hun passer ikke til noen av de årsakene som står på hjemmesiden for kiss. d eneste jeg kan komme på er at hun satt i sete til uke36 i svangerskapet å da snudde hun seg selv. men som sagt så er jeg høg så hun satt ikke med hode trangt heller. men men sånn er d bare. hun har kiss 1 og 2 mest 2.skriker mye.veldig vanskelig å få til å sove . som fører til at hun skriker for hun er overtrøtt. d virker som hun har ofte vondt i magen også.er d noe som er ofte med kiss barn? noen som vet? når hun sovner i arnmene mine når jeg ammer henne så hyler hun hvis jeg prøver å legge henne over i sengen.

Skrevet

sønnen min fikk behandling for det da han var 7 eller 8 år...

jentene var nærmere 2,5 og 6 mnder...

Skrevet

det at hun var ute på en pressrie høres ut som om en god anledning til å bli litt skeiv i nakken, synes jeg..

unga mine kom i stormfart de også..

men de var også store alle sammen, nærmere 5 kg..

og jeg er liten..

ungene har det bra i dag, forresten, sønnen kunne endelig etter første behandling sitte stille i sofaen og se en film.. er ikke så anspent om natten lenger heller.. han er 10 år nå..

Skrevet

har alle barna dine hatt d?

Skrevet

jepp, alle sammen..

men jeg synes det er litt viktig å ikke krisemaksimere det, vi snakker jo kun om en liten feilstilling i nakken.. en liten skeivhet som er oppstått pga kanskje litt røff behandling..

det går jo faktisk an fikse på det..

sønnen ble fikset litt for seint, så endel av symptomene hans er nok blitt en del av personliheten hans.. men, han har det mye bedre i dag enn før behandling..

Skrevet

og så kan du jo tenke deg hvor mange voksne mennekser som går rundt i dag med skeivstillinger som de aldri har fått rettet på..

jeg har møtt endel jeg har tenkt umiddelbart at har et problem i nakken.. du ser det på hele kroppen og hodet...

Skrevet

Gutten min hadde også kiss. Vi fant det ut da han var 3mnd og begynte da og gå til kiropraktor. Han klarte ikke å snu hodet til høyre.

Han fikk dermed skjevt bakhodet.

Gutten min var også umulig å få til og sove. Måtte hele tiden bysses og ammes i søvn. Og han skulle helst ligge på magen min da vi sov. Han skreik mye. Trodde ei stund at han hadde kolikk, men det som ikke stemte med det var at han skreik hele tiden, ikke bare om kvelden. Det var umulig og roe han.

Han hadde også problemer og med å spise hvis han lå på 'feil' side.

Han var også ofte treig i magen, hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg kiropraktoren sa at også dette var vanlig for kiss barn. Han brukte også den ene siden mindre, den høyre.

Da han sov så lå han med hode veldig bakoverbøyd, dette gjør han litt fortsatt, men tror det har blitt en vane. Han har iallfall ingen låsning i nakken lenger.

Nå er han 14mnd og vi merker ikke noe mer av dette. Vi merket bedring etter første behandling. Og etter et par behandlinger var han så og si 'frisk'. Men har gått til etterkontroller, så slik at han ikke får problemer med nakken igjen. Nå er det lang tid mellom hver kontroll 6mnd- 1år. Kiropraktor sa at det er vanlig at det kommer litt tilbake etterhvert som barnet utvikler seg, spesiellt da barnet begynner og krabbe, gå, ved skolealder og pubertet så er det mulighet for at det kan komme tilbake.

Skrevet

jeg har ei jente på 3år også.hun hadde d ikke.men hun blir gal av all griningen til lillesøstra sier hun. ikke lett. håper hun ikke får varige men av d. er menge som vokser d helt av seg har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...