Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 For noen er dette å feste,ha fet bil,hus,dyre ting. For meg betyr det å leve her og nå.Gjøre det beste ut av alt. Dere som har fulgt meg vet hva jeg har vært gjennom siste årene. Fra å være tenåringsmamma med kjærester og hormonelle utbrudd ala verdenskrigen til å bli svigermor fra helvete ;o) Slik tenkte han vel,innimellom ;o) Jeg har prøvd oppdra mine unger,og en ung gutt som kom inn i vårt liv med et smell.Jeg er så glad i den gutten,og forsøkte banke vett i også han,hahahaha ;o) I dag sitter jeg her å tenker.Tenker gjennom livet mitt.Kan ikke si jeg har et vanlig liv,langt der ifra.Men jeg svelger kameler og kjemper med det jeg har.Nemlig mitt stae og egne vesen. Jeg vet hva jeg vil,og ikke en skal få ødelegge for meg. Hjertet mitt mangler en bit.Den biten er med meg hele tiden,og jeg savner så inderlig mitt aller første barnebarn.Han var alt for meg.Å det spesielle var jo at han kom til verden bare timer før min egen lille stomp. Jeg mangler en bit i livet.Det er så sårt. I dag sitter vi her med verdens skjønneste tulle.Verdens kjæreste venn.Hun har hjulpet oss tilbake.Hun er bare ei solstråle,som sin bror. Jeg føler meg heldig.Føler meg som om å ha vunnet i lotto,to ganger =) Ikke alle kan titulere seg som bestemor i ung alder.Det kan jeg.Å jeg er stolt av mine.Hvordan di har taklet dette.Har sett hvordan di har blitt behandla i en grusom situasjon.Disse to ungdommene er sterkere enn mange andre voksne folk.Jeg er enormt stolt av di begge. Mine andre unger har slitt med sitt.Men også her er ting snart på plass.Mopeddisten er som før,nesten.Han mista sin hjertevenn,men har greid seg fint nå. Å leve livet ser dere,det er for meg alt dette og mere til.Jeg følger livets skole på godt og vondt.Jeg tar i mot hver liten bit av glede.Den holder jeg fast på i tunge stunder.Jeg har kanskje valgt feil noen ganger,men det var mitt valg.Å jeg tenker at trua kan flytte fjell.Jeg tror så det knaser innimellom.Får se om fjellet flytter seg en dag ;o) Så dere,livet mitt er ungene og barnebarna. Det jeg ville frem til,som tok sin tid av ord,det er : Kjære venner,jeg skal bli Mormor igjen ;o))))))) Tenk det da,mormor til 3 !!! Gubban =0) (Å til dere som leser alt jeg skriver.Jeg er stolt og glad i mine,så sleng ikke med leppa ;o))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Næmen så koselig å lese på formiddagen da du!!!! Gratulerer med ny mormorspire:-) Det er livets dessert sies det og det kan jeg levende forestille meg! Du er fantastisk heldig som får oppleve dette i såpass ung alder. Så kan du delta og være en viktig del av livet til disse små engler og småtasser:-) Det er faktisk noe jeg tenker på når det kommer til lille rosa.....skal jeg noengang få lov å stille opp som mormor om hun velger å få barn noen gang? Det er litt skremmende å tenke på at jeg er såpass mye eldre når jeg fikk henne enn de to andre......Husker jo selv min egen mamma som stilte opp og var/er verdens beste mormor. Men dengangen de store var små, så orket jo mine foreldre mye mer og gjorde stadig spennende ting med ungene. Nå orker de ikke så mye lenger og det forstår jeg. Men jeg vet også at lille rosa mister noe som er verdifullt i livet.... Det er vel eneste ulempen jeg finner ved å få barn i moden alder, men som jeg faktisk tenker på... Så du er heldig og jeg kjenner jeg blir glad på dine vegne! Kanskje jeg også en dag er så heldig:-) Og den biten i hjertet ja........den vil alltid mangle......men så vokser de hjertene våre seg så store og svulmende at vi lærer å leve med det også etterhvert......Noen kommer, og noen går......... og der noen lykkebringere disse små barna som kommer til oss:-) Kos deg med de gode følelsene og GRATULERER IGJEN!!!!! Tenk så fint:-) Varme klemmer fra meg til deg:-)
Gjest Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Takk klatten =) Er ikke en liten spire lengre da.Har vist det lenge,men nå er det offesielt,så da forteller jeg det =) Mange tenker vel på hvor unge di er.Det gjør ikke jeg.Starta selv tidlig,og det har aldri vært problemer av den grunn. Er så glad jeg.For jeg kjenner at dette unner jeg di av hele mitt hjerte.Men di sier at nå er det stopp.Hahahaha,vell..... ;o) Jeg har slitt lenge med å tørre knytte meg.Ikke så rart,men jeg har blitt mer og mer knytta.Hun er så skjønn.Føler meg så heldig som får oppleve dette =) Mine unger vokste opp uten å ha besteforeldrene i nærheta.Så jeg er glad jeg får oppleve det å ha små søte her. Men ingenting er som det aller første barnebarn.Er noe spesielt å få det første.Han vil alltid stå mitt hjerte nærmest.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Det kan jeg bare tenke meg ja:-) Det er stort å få oppleve det du opplever og har opplevd siste årene..... Jeg unner deg alt det gode:-)
♥Snulder Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Åååå for en herlig nyhet da!! Gratulerer! Synes du er ett flott menneske jeg! Har aldri møtt deg... men synes jeg kjenner deg likevel! Jeg føler også at jeg har vunnet i livets lotteri! Flotte unger! Flott mann! Flotte venner! og masse mer! Selv om man har opplevd vondt... eller PGA at man har opplevd vondt... så ser man mye bedre hva som er verdien med livet! Der er du! Klem!
Karomamma Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Det var hyggelig lesning, Midnight Sun!! Du har så rett, så rett. Det er fort å glemme i hverdagen, men de aller aller fleste av oss har MYE å være takknemlig for Både oppturer og nedturer er en del av livet. Og selv om dere har fått mer enn skjerven i det siste, står du 'an av. Det er godt å høre!! Og bestemor til flere er du jo allerede, så uansett hva som skjer fremover, er du MORMOR. Det er stort i seg selv! Klem til deg og takk for fine tanker som du deler
Gjest Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Jeg beklager at jeg skreiv det så toskete...Men i går var en tung dag. Tankene vandra,tårene rant for den vi mista,og gleden kom over den vi snart skal få møte.Jeg skreiv mens jeg tenkte,og det blir litt kræsj... Livet er en berg og dalbane.Vi som har noen år på rompa har jo vært gjennom en del.Jeg tenker på di unge.Utrolig hva di alt har opplevd.Å når jeg ser di nå så er jeg stolt av at di har greid gå igjennom dette.For jammen har det vært tøffe tak. Så sitter jeg å grugleder meg til nr 3 ;o) Er jo ennå hysterisk ang natta jeg da...Det slipper ikke taket heller.Så der skulle jeg vel gjort noe Tusen takk for gratulasjoner =) Ei jeg er veldig glad i skreiv., "du kan oppleve å bli oldemor før du er 60år".... ;o) Å vet dere,den setninga skremmer meg.hahahahahahaha!!!! Men det er jo heldigvis en mannsalder til ;o)))) Takk igjen. Klem
Reveenka Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 Vet du, jeg syntes ikke det var det minste toskete det du skrev - tvertimot hadde jeg tenkt å skrive at jeg syntes du hadde skrevet det så fint! Men så var det sent på kvelden og jeg var trøtt, og så gjorde jeg det ikke - men så skriver jeg det nå i stedet! Det var vakkert og flott skrevet! Jeg håper jeg blir bestemor før jeg blir seksti, jeg! Da blir du i så fall en ung og sprek oldemor, hvis du rekker det før du er seksti c",)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Jeg synes også du skriver så fint!!! Du beskriver dine følelser på en flott måte og det er så fint å lese om stoltheten og kjærligheten du har til dine! Fortsett med det:-)
Ronja65 Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 Nei så koselig....Gratulerer så masse... Min mamma sier at barnebarn, det er livets dessert.... Det kan du nok skrive under på:-)). Og du! stå på... Du er flott, sterk og et vidunderligt menneske... Jeg vet ikke om jeg hadde klart alt du har klart... Ikke glem at du er unik og fantastisk..:-))) Klemz
Gjest Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Så flink du er å sette ord på følelsene dine MidS:))) Vet du, i går hadde jeg en sånn "lei av livet" dag, og så leste jeg innlegget ditt og du fikk meg til å tenkte, alt jeg har å sette pris på, flotte barn og mann osv.. Jeg fikk dessverre ikke svart i går, men vil bare si at du høres ut som en grepa dame ;-) Gratulerer så mye med graviditeten til datter, tenk snart er du bestemor igjen ))))
Superlis Skrevet 2. november 2008 #13 Skrevet 2. november 2008 Slutter meg til de andre her inne og sier gratulerer!!!!! Du skriver så utrolig levende,føler liksom at jeg kjenner deg.. Du har virkelig stått på i alle opp og ned turer livet har gitt deg,og jeg vil bare ønske deg alt godt! Pappa pleier og si" "Vi er så rike vi! Så rike på barnebarn!" Ha en fin kveld!!
Karomamma Skrevet 2. november 2008 #14 Skrevet 2. november 2008 Helledussen, jeg glemte jo helt å si GRATULERER!! Så da gjør jeg det nå: GRATULERER!! Du supermormor
Gjest Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 Ja,jeg er rik på barnebarn =) Å selv om jeg av og til sliter,så er det verdt det.Jeg vet hva man kan miste,jeg vet hvor man sliter i ettertid,jeg vet at å glede seg over småting og sluke hver minste øyeblikk er mer viktig enn mye andre ting.Å jeg vet at uten støtte og kloke ord fra dere så tror jeg ikke at det hadde gått så himla bra egentlig... Syns det ble en teit tråd.Jeg skulle hyle ut gleden over et nurk som melder ankomst,og så ble det bare en sippetråd... Men sånn ble det. Å være bestemor er noe stort ;o) Bare vent dere.Når dere får det første i armene så er dere like tusset som meg ;o) Jeg er superstolt =0)
Gjest Skrevet 4. november 2008 #16 Skrevet 4. november 2008 Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg synst det var veldig fint skrevet, en får klump i halsen fordi en blir rørt av å lese det. Gratulerer så mye enda en gang, du er heldig som får oppleve å bli mormor enda en gang :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå