Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare si at når dere skal søke om foreldrepenger til NAV, så er det ikke noe vits å gjøre det før etter uke 26. Å HUSK, få legen til å skrive en termin bekreftelse etter uke 26!! Kopi av ul-skjema er ikke godt nok siden den blir tatt så tidlig!! LYKKE TIL! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk, nå svarte du på flere spørsmål samtidig!!! godt jobba og takk takk:)

Skrevet

Glimrende, tusen tusen takk!!! Jeg holder på å stresse med å få den avgårde, men er ikke lengre enn 24 så da avventer jeg.

Skrevet

Her holder det med kopi av ul-papirene, for terminbekreftelse. Skjer ingenting i forhold til terminsetting etter ul uansett, ordinær ul som gjelder.

Skrevet

På NAV kontoret her fikk jeg beskjed om at jeg kunne sende med kopi av helsekortet. Hun anbefalte meg å sende så fort som mulig:)

Er i uke 25 nå.

Skrevet

Hm. Kopi av helsekortet....... Men NAVhar vel ikke noe med helsekortet å gjøre..? Jordmoren min skrev en bekreftelse på termindato som jeg skulle legge med søknaden.

Skrevet

Hvis du ikke har fått bekreftelse fra lege så kan du bare bruke det helsekortet.

Bare dekk over det du synes er privat på skjemaet når du kopierer det.

Det sa mitt Nav kontor..

Skrevet

Her er det nok forskjellig praksis skjønner jeg.. Jeg fikk beskjed av NAV her, om at de ikke ville ha søknader før man var i uke 28...

Skrevet

Jeg har aldri fått beskjed om at de må ha bevis på termindato osv.. hm..

Skrevet

nå skjønner jeg ingenting.er det vanlig barselpermisjonpenger det er snakk om her eller engangsstønad?jeg skal ha vanlig permisjon på 1 år med 80%lønn.forrige gang sendte jeg inn søknad heltpå slutten av svangerskapet.var ik noe problem det

Skrevet

men om du sender den inn i slutten av svangerskapet vil vel ikke søknaden bli ferdig og du vil få penger utbetalt sent???eller har eg misforstått?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av NAV om at jeg burde sende inn søknaden nå pga behandlingstiden.Jeg er 24+5. De sa jeg måtte sende med kopi av den helseattesten der terminen står.Det var helt greit og de fleste sendte den.Trengte ikke noen annen slags bekreftelse fra legen sa de til meg.

Skrevet

Spurte dama på lokale trygde (NAV) kontoret her i dag, og hun ville ikke ha den før en mnd før permisjonen...

Skrevet

Det jeg har hørt også, at de gjør ikke en dritt med søknaden før 3-4 uker før permisjon... får de den tidligere så legger de den bare til side....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...