Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Har på følelsen at det er påbudt å like melk, men den her frøkna vil bare ha vann til maten. Hun har ikke drukket melk etter at vi sluttet med amming. Da var hun 8 mnd, nå er hun 19. Men vi har fått beskjed fra barnehagen om at vi må lære henne å like det... Uten at jeg skjønner vitsen... Jeg liker heller ikke melk. Er det virkelig så viktig?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Nei! Ikke viktig det! Så lenge hun får i seg kalsiumprodukter fra ett annet sted!
ScaryMama Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Ikke så viktig nei! Jeg har aldri likt melk, og Nikolai liker heller ikke melk. Men han spiser yoghurt og brokkoli og mye annen mat med kalsium så det går helt fint.
birrisj05.02.09 Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Nei, alle må ikke like det. Men pass på at barnet får i seg kalsium fra andre typer mat. Og barnehagen må da ærlig talt kunne gi barnet noe annet enn melk. Noen bare liker ikke melk.
Pappalille Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Jeg har aldri likt melk, men spiste ost og grønnsaker og likte yoghurt, så det ble nok kalsium på meg alikevel. Det er også diskutert hvor bra kumelk egentlig er for barn, så like greit om de ikke slenger nedpå en liter om dagen =) Melk er for kalver og speunger pleier jeg å si =p
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Jeg sier som min kjære bestefar alltid sa " melk er for kalver". Vann er toppers!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Selve melken er ikke så viktig.. men er mange viktige vitaminer og mineraler i melken som skjellet og tenner trenger. Men en youghurt om dagen, andre meieri produkter er like bra. I tillegg kan det være lurt og gi henne vitaminer og mineraler ved siden av. men dette er noe som bør taes opp med lege\helsesøster før man gjør det. sånn at man får riktig sammensetning osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå