missmam Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Vi venter barn nr2.. og han har gått i fra oss.. nå får jeg jo barnbidrag for et barn.. men når man får nr.2med samme far.. Hvor mye ekstra får jeg av han da ? Er det et farsbidrag pr.barn.. eller er det så og så mange prosent ekstra.. eller ???
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Ja, det blir regnet pr barn. Og en kan risikere at det blir litt lavere, når der blir flere barn å betale til. Det er ikke en viss prosent, men regnet ut for hvert barn. Bruk bidragsveilederen på nav.no. Du finner den på høyre side under familie og helse(eller noe sånt). Der regner du ut for hvert barn, hver for seg. Og så legger du summene sammen til slutt. Det viser sånn ca det du får.
missmam Skrevet 1. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg får ca. 1450kr for et barn nå som vi regnet ut på bidragskalkulatoren på nav.. Vil det si at når barn nr.2kommer så få jeg 2900kr? Det går bare an å regne for et barn på bidragskalkulatoren..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Du må regne ut for hvert barn. Dvs fylle inn alt 2 ganger, og fylle inn opplysningene for hvert enkelt barn. Og dersom du lar det gå gjennom NAV(at de krever det inn), så kan han ikke unnlate å betale, da får han gjeld. Du kan nok ha rett på forskudd fra NAV, men det er som regel litt mindre enn bidraget, og litt avhengig av din inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå