sweet daisy Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg havner over 6G, som jo er maks utbetaling fra NAV. Dette er 421.000kr ca. Da er det vel slik at hele summen utbetales iløpet av permisjonstiden min? Jeg skal jo ha 38 uker med 100%.(Far skal ha sine 6 uker) Deles denne summen på antall måneder, som i mitt tilfelle er ca 9? Er klar over at jeg må betale forskuddsskatt som vanlig og sette av penger til dette. Når jeg regner på dette selv, vil det si at jeg får utbetalt ca 46.000kr pr mnd før skatt. Tenker jeg riktig, og stemmer dette? Og NAV utbetaler vel i slutten av hver mnd? Noen som har vært igjennom dette? Hilsen meg:)
Herkules Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Nei det stemmer ikke. Det blir beregnet et grunnlag og siden grunnlaget ditt er max dvs 421000 som årsinntekt vil du få en månedsinntekt på ca 35000 (dvs nav lager vel dagsatsert og ikke månedssatser) Det er ikke slik at du får hele beløper fordelt på de ukene du velger å være hjemme
sweet daisy Skrevet 1. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2008 Takk for svar:) Skal i møte med NAV i slutten av mnd, blir vel enda klokere da:)
Herkules Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Ja du det er lurt å ta et møte med dem, få ordentlige svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå