Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Sønnen min klarer ikke å ha ull på seg. Han får helt kløeanfall av det, og det nytter ikke. Han har atopisk eksem, vet ikke om det er det som gjør det. Men jeg var også sån når jeg var liten. Fikset ikke å ha ull helt innpå kroppen. Jeg har forsøkt med forskjellige ulltyper. Og blanding med ull og silke. Men det er ikke særlig hell. Finnes det noe alternativ til ull som han kan ha innerst som også varmer godt, men ikke klør? Eventuelt disse ullklærne på Cubus, som har bomull innerst og ull ytterst, er de tess? Veldig glad hvis mange vil dele sine erfaringer med meg
Gjest Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Jeg har hørt at bambus skal være veldig bra, fordi det har absorberende egenskaper som ligner på ullas, men at det er veldig godt for eksemhud. Jeg har jo ikke prøvd selv da siden jeg tåler ull. Ellers kjenner jeg ei som tåler angora, men det er jo virkelig svindyrt med ren angoraull.
aanonym Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Superundertøy! Gutten min ble som ny etter at vi sluttet med den der ulla. Og vi prøvde alle varianter og alle prisklasser.
ScaryMama Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Katvig har noe tøy som er lagd av soja. Det har samme egenskaper som ull, og kjennes ut som kasjmir. Skikkelig deilig stoff!
ALIICE Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Signerer mamma til to flotte gutter på denne! Mini får fnatt av ull, har også prøvd ull i alle prisklasser og slik med bomull/syntetisk stoff på innsiden. Her har vi nå begynt med superundertøy med feks tynn stormberg fleece over! Funker som bare det!
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Har du prøvd Merino-Ull?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Ville startet med å kjøpe 1 ull/silke body fra Nøstebarn og evt. supplere hvis det går bra. Jeg bruker selv ull/silke og har aldri klødd i det:)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 De med bomull inni som de har på Cubus er samme som de også selger på Reflex. Har ikke testet, 2 uker til termin enda, men.. På reflex fikk jeg høre at det var mange som ikke kunne fordra ull innerst og brukte dette i stedenfor med stort hell. Ville testet dette jeg .-) Er jo bare å begynne ett plagg for å teste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå