Gå til innhold

Sjekk denne artikkelen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv 17 uker på vei, med mitt 3 barn og har aldri dukket alkohol under noen av svangerskapene og kommer heller aldri til å gjøre det!

Men som min stemor og flere andre godt voksene kvenner har sagt..... Da de var gravide, så spiste de røkelaks, roastbeef, drakk et glass vin innimellom og røykte... Og det ble jo folk av dem sine barn oxo!

Personlig syns jeg det har blitt veldig mye hysteri rundt hva man kan og ikke kan når man er gravid. Selvfølgelig burde man ikke spise 500 gr roastbeef på èn gang, men et par skiver innimellom?? Det tror jeg ikke har så mye å si.... Alt med måte, sier nå jeg!

Med de to første barna mine røyket jeg under nesten hele svangerskapet, ca 2-5 stk om dagen.... Begge har ti fingre og ti tær og ingen av dem har allergi eller astma. Denne gangen har jeg klart å slutte :)

Men igjen, jeg har aldri drikket alkohol mens jeg er gravid og kommer heller ikke til å gjøre det....

Skrevet

Som mamma sa til en av mine gravide venninner:

"når jeg var gravid, alle 3 gangene, var det ingen som sa noe om alkohol.. Alle leger advarte mot narkotika og røyk, med siste mann noen typer mat, men ALDRI aldri alkohol"

Og det er bare 15 år siden hun var gravid med siste..

Nå betyr ikke det at jeg synes det er ok med alkohol altså :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...