Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Personer som hevder å ha godt lønnete lederstillinger som ikke kan vanlig orddeling? Det tror jeg ikke noe på! For å få noe utover enn en lav stilling må du i det minste beherske god norsk. Kan ikke tenke meg at noen blir ansatt når de ikke klarer å skrive sånn noenlunde! (Og før den utrolig store andelen dyslektikere her på DiB melder seg, jeg snakker ikke om dere!)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Lønnede Utover en lav stilling Godt norsk Nogenlunde Andelen av dyslektikere
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Det er nok mye kunnskap som detter ut for å få plass til ny. Tror ordeling er et godt eksempel på dette... Eller kanskje de høyt utdannede skriver på en måte slik at dere andre ikke skal føle dere dumme;-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Ordelingsfeil kommer av at vi er mye påvirket av engelsk. De jeg kjenner med flest orddelingsfeil er de som har tatt utdanningen sin i engelskspråklige land og disse har høy utdanning og gode jobber.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Ordelingsfeil får folk til å fremstå som dumme og useriøse. Man får inntrykket at de har sett litt for mange amerikanske filmer og ikke fulgt med i norsktimene på skolen. Jeg kjenner veldig mange som knapt har vært utenfor Norges grenser men som likevel skriver: ord delings feil og engelsk språklige land osv. Det hjelper ikke hvor god utdaaning du har dersom du ikke klarer å uttrykke deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå