Gå til innhold

Hva skjuler seg bak anonymknappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personer som hevder å ha godt lønnete lederstillinger som ikke kan vanlig orddeling? Det tror jeg ikke noe på!

For å få noe utover enn en lav stilling må du i det minste beherske god norsk. Kan ikke tenke meg at noen blir ansatt når de ikke klarer å skrive sånn noenlunde!

(Og før den utrolig store andelen dyslektikere her på DiB melder seg, jeg snakker ikke om dere!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønnede

Utover en lav stilling

Godt norsk

Nogenlunde

Andelen av dyslektikere

Skrevet

Det er nok mye kunnskap som detter ut for å få plass til ny.

Tror ordeling er et godt eksempel på dette...

Eller kanskje de høyt utdannede skriver på en måte slik at dere andre ikke skal føle dere dumme;-)

Skrevet

Ordelingsfeil kommer av at vi er mye påvirket av engelsk. De jeg kjenner med flest orddelingsfeil er de som har tatt utdanningen sin i engelskspråklige land og disse har høy utdanning og gode jobber.

Skrevet

Ordelingsfeil får folk til å fremstå som dumme og useriøse. Man får inntrykket at de har sett litt for mange amerikanske filmer og ikke fulgt med i norsktimene på skolen. Jeg kjenner veldig mange som knapt har vært utenfor Norges grenser men som likevel skriver: ord delings feil og engelsk språklige land osv. Det hjelper ikke hvor god utdaaning du har dersom du ikke klarer å uttrykke deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...