Gå til innhold

Odenwalder kontra voksi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

E odenwalder like varm som voksien? Eg har førstnevnte, å eg stole liksom ikke helt på den posen. Kler på han mye mer klær, enn når eg hadde pia mi i voksipose. Nån med erfaringe fra dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har odenwalder posen selv til mitt barn og er strålende fornøyd med den. personalet i bhg også skryter masse av denne posen. men voksi posen er sikkert også veldi bra, men den har ikke jeg erfaring fra :)

Skrevet

No e det rundt null grader her, litt til og fra og snø. Føle at eg må kle så mye på han.... Ka har du på din oppi posen når ongen sover ute da? Huff...så usikker man plutselig blei på det her:)

Skrevet

Vi har og odenwalder posen... Er kjempe fornøyd med den...

Da gullet lå i vogn i vinter hadde jeg bare på henne en ulldress og lue... Hun var da god og varm... Trenger ikke å ha så mye klær på i denne posen. Men en må nesten prøve seg frem og, for unger er forskjellig...

Skrevet

Kjøpte den store odenwalder posen til gutten min når han var 2 år. Da var jeg strålende fornøyd. Men nå som babyen min skulle bruke den er jeg ikke fornøyd. Den blir for stor synes jeg så det blir for mye luft rundt henne.

Så jeg skal ut og kjøpe meg en Voksi til henne i dag tenkte jeg. Vil ikke kle på henne 4 lag med klær i posen, vil heller ha en skikkelig varm pose.

Skrevet

Vi har begge posene. Liker egentlig Odenwalder best, men som deg føler jeg meg tryggere på at Voksien er varmere. Men vet ikke om det stemmer..

Zitara; jeg har et par ganger brukt vogndyna inni posen fordi jeg også synes det blir litt vel mye plass inni posen.., vet at det er lufta som varmer men med dundyne over så blir det jo allikevel det. Da blir det ihvertfall varmt nok.

Så hvis du ikke har veldig lyst å bruke mange penger på voksiposen så kan jo det være et alternativ?

Skrevet

Hmmm, synes det virker som at det er lufta som gjør henne kald jeg??

Bruker dyna oppi posen nå ja, og det er jo bare 0 grader enda. Tenker litt på hvordan det blir nå det er 5-10 minus grader også, så derfor tenkte jeg at det er greit og invisterer i en Voksi nå denne første vinteren hennes...

(hun er riktig nok født i februar, men det var jo mildt da...)

Tror kanskje babyen min er en liten frysepinn siden hun blir kald i en odenwalder for det trodde jeg ikke var mulig. Husker sønnen min lå jo i den når han var 2 år i bare genser og stømpisen. Han var da kjempevarm når han våkner....

Skrevet

Er jo selvfølgelig forskjell på barna ja.. :o)

Tulal mi er født i januar, hun ligger ute og sover på formiddagen. I den vogna har vi voksiposen. Hun har i disse dager på seg body og strømpebukse i bomull, hjemmestrikket ullgenser, ullsokker og lue i ull og silke, samt votter. Hun er da god og varm.

I Lammyposen pleier jeg å ta på en hel dress istedet for ullgenseren da jeg som sagt ikke føler meg like trygg på den, men det er nok kanskje ikke nødvendig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...