Gå til innhold

Når 0530 ble til 0430;/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har det snart vært vintertid en uke. Lille trollfrid som tidligere sov til ca 0530 har selvfølgelig flyttet tiden til 0430. Vi prøver jo og være tøffe å la henne ligge litt ekstra hver morgen ( går inn hver 5 min ) og sier bestemt at nå er det natta. Men AKK! Hun er en seig liten frøken og er bestemt ikke enig med oss. Vi legger henne nå til " vanlig" tid og jeg forstår derfor ikke hvorfor det ikke blir bedre? Noen råd noen? Hvor lang tid kan dette ta? Hva er erfaringene deres?

Hilsen trøtte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det der høres jo rett og slett grusomt ut.

Har takk og lov aldri opplevd dette med mine. De har godtatt at det har blitt mørkere og at det er natta, så om det har vært noe har de lagt seg ned igjen for å sove.

"Må" dere gå inn til henne?

Hvis hun ikke får noen reaksjon, hva skjer da?

For når dere er såpass ofte inne hos henne kan det jo hende hun tror dere er våkne og i farta dere også.

Jeg har dessverre ingen knakende gode råd, men jeg tror nok jeg hadde latt henne sitte der og rope og bælje en stund, sånn for å forstå at det faktisk er natta enda og her skjer det ingenting.

Etterhvert blir nok det ganske kjedelig og kanskje hun legger seg ned igjen.

Får dere det absolutt ikke til snart så ville jeg kontaktet helsestasjonen.

Uansett så har jeg en tolv-førti trøsteklemmer på lager. Eller kanskje trøtteklemmer hadde passet bedre ;o)

Lykke til da du

klem klem

Skrevet

Huffa meg da, det høres ut som natta det da!

Har ikke noen andre råd enn å ikke ta henne opp, men igjen og igjen legge henne ned og la henne ha det litt kjedelig. Håper dere klarer å få rettet opp litt slik at dere slipper å stå opp på natta i tiden fremover.

Lykke-til-klæm fra

Skrevet

Takk for svarene:) Vi prøver å ikke ta henne opp men bare legge henne ned. I dag ventet jeg tom i 10 min for å se om hun ville slutte å gråte, men det ble bare værre. Kansje vi får tøffe oss opp litt og prøve litt lenger;) Synes bare det er så vondt å høre på henne:(

Skrevet

Hun er en utholdende dame hun datteren din og en som høres også.... Da skjønner jeg at det er vanskelig å holde ut. Jeg tenker at dere må finne ut av om det er greit med 04.30 eller ikke. Hvis dere orker å stå opp, så er jo det greit. Det varer helt sikkert ikke til konfirmasjonsalderen uansett. Hvis dere ikke orker, tenker jeg at det er viktig å ikke gi seg. Jeg har brukt forskjellig strategi med mine. Storebror sov av seg selv, Lillebror måtte vi bare gå ut fra, han ble lysvåken hvis vi var sammen med ham. I temperament tror jeg han ligner din datter. Jeg satt i gangen utenfor rommet hans og sa innimellom at nå er det natt. Gikk sjelden inn til ham. Med minstesnupp funker det å stå rolig ved senga hennes. Si med rolig stemme at det er natt ennå, hun roer seg da som regel.

Hold ut, det retter seg helt sikkert. Klem fra

Skrevet

Huff huff. Og jeg som syns det er ille å våkne kl 0600 hver morgen. Heldigvis gikk overgangen til vintertid helt knirkefritt her i huset. Tok vel to netter så var hun tilbake til kl 0600!

Har desverre ingen bedre råd enn de du allerede har fått.

Sender en trøsteklem eller 5! Som sagt så varer det helt sikkert ikke til konfirmasjonsaldren. Dere får bytte på å stå opp, eller gå inn til henne slik at dere får litt søvn iallfall.

Skrevet

hei moomy! for meg er hele problemstillingen helt fremmed for tida: de store ungdommene sover til lunsjtider, om de får anledning, og den lille (3 mnd) tar jo frokost på senga (ammes) - . nei, jeg husker jo såvidt hvordan det var - og blir - nå når du minner meg på det. har dessverre ingen gode råd - kan bare ønske for dere at det endrer seg snart! håper dere klarer å legge dere i noenlunde tid (i motsetning til meg:) og dele på stå opp, slik at i alle fall en av dere blir uthvilt?

Skrevet

Tusen tusen takk for alle råd og all trøst. Vi prøver ut alt:) For oss så starter morgenen tidligst 0530 for da står mommypappa opp. Så vi får være like standhaftig eller mer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...